هشتمین جشنواره بین‌المللی هفته ارگانیک تهران با حضور اعضای شورای شهر، مسئولان شهری و مدیران انجمن ارگانیک کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفتگو آغاز به‌کار کرد.

organic

اين جشنواره كه تا روز جمعه 4 دي‌ماه و از ساعت 9 صبح تا ساعت 9 شب ميزبان علاقه‌مندان است در حالي برگزار شده كه رئيس شوراي شهر تهران در مراسم افتتاحيه از عدم‌افزايش توليد محصولات ارگانيك انتقاد كرد و از مسئولان دولتي خواست تا از توليد محصولات ارگانيك و دسترسي بيشتر شهروندان به اين محصولات حمايت كنند.

مهدي چمران با بيان اينكه متأسفانه تمام شرايط نامناسب زندگي به‌طور يكجا در تهران جمع شده است، گفت: «هواي آلوده، آب نامناسب، آلودگي صوتي و بسياري ناهنجاري‌هاي ديگر سلامتي شهروندان تهراني را تهديد مي‌كند و در اين ميان تغذيه نامناسب نيز وجود دارد.» او با اشاره به وضع نامناسب آبياري سبزيجات و محصولات كشاورزي در زمين‌هاي جنوب تهران خاطرنشان كرد: «ما تلاش‌هايي را براي بهبود اين شرايط انجام داده‌ايم و تا جايي كه توانسته‌ايم از توليد محصولات ارگانيك حمايت كرده‌ايم». وي ابراز اميدواري كرد كه رقم يك درصد توليد محصولات ارگانيك دركشور در سال آينده به 10درصد افزايش يابد.

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران نيز در آيين گشايش جشنواره بين‌المللي هفته ارگانيك تهران اظهار داشت: شهرداري‌تهران در 7دوره برگزاري جشنواره ارگانيك توانسته است نقش بسزايي در معرفي اين محصولات به جامعه داشته باشد. عبدالحسين رحيمي ادامه داد: شهرداري تهران با محوريت سازمان ميادين اقدامات تأثيرگذاري را در امنيت غذايي در جامعه به انجام رسانده و مي‌رساند.

وي با اشاره به اينكه ميادين ميوه و تره‌بار بزرگ‌ترين شبكه خرده‌فروشي در كشور است، اضافه كرد: آرزو داريم روزي تمامي غرفه‌هاي ميادين ميوه و تره‌بار عرضه‌كننده محصولات ارگانيك باشند، چرا كه هدف شورا و شهرداري تهران اين است. وي با بيان اينكه فضا و تسهيلات براي غرف ارگانيك در ميادين و بازارها ايجاد شده است، گفت: اجاره بهاي غرف ارگانيك در ميادين 30درصد پايين‌تر از غرف ديگر است كه اين موضوع از ديگر تسهيلات سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌بار به شمار مي‌رود. رحيمي با تأكيد بر اينكه در راستاي فضاسازي در محصولات ارگانيك بحث پايش محصولات را در دستور كار قرار داده‌ايم، خاطرنشان كرد: سالانه بيش از 2هزار و 500نمونه از محصولات پايش مي‌شود كه از محصولات به‌صورت تصادفي نمونه‌برداري مي‌كنيم.

سيدرضا نوراني رئيس انجمن ارگانيك ايران نيز با بيان اينكه تا قبل از سال 85افراد با كلمه ارگانيك آشنا نبودند، گفت: در طول 10سال گذشته انجمن ارگانيك ايران با فرهنگسازي و حضور در مجامع بين‌المللي اين عنوان را در كشور شاخص كرده است.

کد خبر 318634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha