به‌دنبال مرگ دختر دانش‌آموز، خانواده وی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از مدیر مدرسه به‌خاطر تنبیه و تهدیدهایی که باعث ترس و اضطراب وی شده بود، شکایت کرده‌اند. وی که ۴روز در کما بود در نهایت دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده‌اش، ‌اعضای بدن او به ۵نفر زندگی بخشید.

صبح روز گذشته مردي به شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران رفت تا از مدير هنرستاني در حاشيه تهران شكايت كند. وي در توضيح ماجرا به قاضي حسين‌پور گفت: «دخترم مهسا در رشته نقشه‌كشي در يكي از هنرستان‌هاي حاشيه تهران درس مي‌خواند. او چند روز پيش درحالي‌كه به‌شدت ناراحت بود از مدرسه به خانه آمد. همسرم با ديدن اين وضعيت به اتاق مهسا رفت تا علت ناراحتي او را جويا شود. من هم گمان كردم كه احتمالا در يكي از درس‌هايش نمره پايين گرفته و براي همين ناراحت است چراكه مهسا دختر درس‌خواني بود و بيشتر اوقات دليل ناراحتي‌اش به‌خاطر نمره بود.»

آن روز مهسا براي مادرش تعريف كرد كه در مدرسه از سوي مدير تنبيه شده است. پدرش مي‌گويد: «آنطور كه از مادرش شنيدم گويا دخترم با خودش موبايل به مدرسه برده و اين موضوع به گوش مدير رسيده بود. پس از آن مدير دخترم را به دفتر برده و براي تنبيه 3ساعت او را سرپا نگه داشته بود. او حتي دخترم را تهديد كرده بود كه بايد پدر و مادرت به آموزش و پرورش بروند و در آنجا هم پاسخگو باشند. آن روز مهسا به مادرش گفته بود كه مي‌ترسد مبادا به‌خاطر اين خطايش اجازه ندهند در رشته مورد علاقه‌اش درس بخواند.»

غروب همان روز مادر مهسا به‌خاطر بيماري‌اي كه داشت حالش بد شد و همسرش وي را به درمانگاه برد. مهسا اما درخانه ماند و هيچ‌كس نمي‌دانست كه حادثه‌اي تلخ در انتظار اين دختر نوجوان است.

  • شب تلخ

پدر مهسا ادامه ماجرا را اينگونه تعريف مي‌كند:«وقتي از درمانگاه به خانه برگشتيم، همسرم سفره شام را آماده كرد. دخترم داخل اتاقش بود. معمولا هر وقت از درمانگاه برمي‌گشتيم به استقبال مادرش مي‌آمد اما آن شب از اتاقش بيرون نيامد. آن شب همسرم هرچه مهسا را براي شام صدا كرد پاسخي نداد. او به اتاقش رفت و آنجا بود كه فرياد زد مهسا از حال رفته است. به سرعت او را به بيمارستان منتقل كرديم. پزشكان اعلام كردند كه او به كما رفته است. دخترم 4روز بستري شد و تحت درمان قرار گرفت اما ضريب هوشي‌اش هر روز پايين مي‌آمد تا اينكه در نهايت دچار مرگ مغزي شد.»

  • اهداي عضو

در چنين شرايطي پزشكان با پدر و مادر مهسا صحبت كردند و در نهايت خانواده دختر نوجوان وقتي اطمينان يافتند كه دخترشان جان باخته است برگه رضايت را امضا كردند تا اعضاي بدن دخترشان به بيماران نيازمند اهدا شود. به اين ترتيب مهسا صبح شنبه به بيمارستان سينا منتقل شد و قلب، كليه‌ها، كبد و ريه او به 5بيمار نيازمند كه درصف انتظار بودند اهدا شد.

پدر داغدار مهسا كه 2سال پيش هم پسر 19ساله‌اش را از دست داده است روز گذشته با تنها دخترش در بيمارستان وداع كرد. او مي‌گويد:« وقتي از پزشكان علت مرگ او را پرسيدم گفتند كه احتمالا بر اثر ترس و اضطراب سكته كرده و پس از آن به كما رفته است.

براي همين از مدير مدرسه شكايت دارم چراكه دخترم احتمالا به‌خاطر تهديدهاي مدير دچار ترس و استرس شده است. مدير مدرسه مي‌توانست خطاي دخترمان را به ما بگويد نه اينكه دست به تنبيه و تهديد او بزند. درست است كه دخترمان قوانين مدرسه را زير پا گذاشته بود اما‌اي كاش پيش از تنبيه با من يا مادرش تماس مي‌گرفت و ما را به مدرسه فرا مي‌خواند.»

به گزارش همشهري، به‌دنبال اظهارات اين پدر داغدار، قاضي حسين‌پور دستور انتقال جسد دختر نوجوان به پزشكي قانوني را صادر كرد تا علت اصلي مرگ وي مشخص شود. از سويي وي دستورداد تا درخصوص شكايت پدر مهسا بررسي‌هاي لازم صورت بگيرد.

کد خبر 318621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha