مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر فریدون اعلا، موسس سازمان انتقال خون ایران در سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون تجلیل و قدردانی شد.

موسس انتقال خون

به گزارش ایرنا، از دکتر فریدون اعلا، خون به پاس خدمات ارزشمند وی در تاسیس این سازمان و همچنین نشر فرهنگ اهدای خون در کشور، با اهدای لوح و تندس سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون تجلیل و قدردانی شد.

دکتراعلا،پس از دریافت لوح قدردانی و تندیس کنگره، طی سخنانی کوتاه، به سابقه اهدای خون در ایران پرداخت و گفت:در ایران در ابتدا، بحث اهدای خون مطرح نبود بلکه بیشتر خون فروشی وجود داشت و بیشتر این افراد نیز از نظر جسمی و پزشکی سالم نبودند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم من از تاسیس سازمان انتقال خون، تغییر طرز تفکر مردم برای اهدای خون بود.

موسس سازمان انتقال خون افزود: پیوند، الفت و نوع دوستی در ایران، در اهدای داوطلبانه خون رویت می شود و رعایت موازین اخلاقی و کمک به نیازمندان به خون ،از همه چیز مهمتر است.

شرکت کنندگان در کنگره نیز پس از پایان سخنان دکتر اعلا، به افتخار بیش از 50سال خدمات ارزنده او به بیماران هموفیلی، از وی به عنوان پدر معنوی خود یاد کرده و بصورت ایستاده به تشویق این شخصیت پزشکی پرداختند.

همچنین در آيین افتتاحیه سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون ،از کتاب راهنمای ملی انتقال خون و فرآورده های آن رونمایی شد.

کد خبر 318220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha