همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد ابتلا به آنفلوآنزا در برخی استان‌ها کاهش داشته است.

انفلوانزا

به گزارش ايرنا،محمدمهدی گویا با بیان این که ظرف دو هفته گذشته تاکنون بیش از دو هزار و 700 نمونه مشکوک ابتلا به آنفلوآنزا در کشور در 12 آزمایشگاه قطب و آزمایشگاه مرجع سلامت مورد بررسی قرار گرفته‌است گفت: از این موارد 896 مورد آنفلوآنزای نوع H1N1 در سراسر کشور تشخیص داده شده است.

وی افزود: موارد بیماری آنفلوآنزا از اکثراستان‌های کشور گزارش شده و نشان دهنده آن است که بیماری ظرف دو هفته گذشته فعال بوده ولی هم اکنون موارد آن در بعضی از استان‌ها از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان رو به کاهش است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها با بیان این که موارد جدید مرگ از هفته گذشته تاکنون 11 مورد و به صورت تک گیر دراستان‌های مختلف بوده است گفت: موارد فوت در لرستان دو مورد، مازندران دو مورد، البرز دو مورد، خوزستان یک مورد، دزفول یک مورد، گلستان یک مورد و تبریز دو مورد گزارش شده است.

  • همه فوت شدگان، بیماری زمینه ای داشته اند

گویا با تاکید بر این که هر 11 مورد فوت شدگان دارای بیماری‌زمینه ای بوده اند گفت: متاسفانه شدت بیماری زمینه ای، زمینه ساز مرگ اصلی آنها بوده است.

  • وجود داروی آنفلوآنزا به اندازه کافی در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری ها در مورد داروی آنفلوآنزا (اوسلتامی ویر) تصریح کرد: دارو به اندازه کافی در سراسر کشور موجود است اما با توجه به این که در مورد استفاده از این دارو حساسیت خاصی وجود دارد تاکید شده است تا فقط متخصصین رشته های مربوطه، آن را فقط برای بیمارانی که ضرورت دارد تجویز كنند.

گویا با تاکید بر این که مصرف بی رویه این دارو نگران کننده است گفت: تجربه جهانی نشان می‌دهد چنانچه دارو بدون ملاحظه مصرف شود باعث بروز مقاومت دارویی شده و تاثیر خود را از دست می‌دهد به همین دلیل تلاش شده تا نهایت دقت در مورد مصرف آن صورت گیرد.

کد خبر 318216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha