سومین جشنواره فیلم کوثر به همت ستاد آیه‌های ایثار و تلاش و با همکاری معاونت سینمایی وزارت ارشاد 20 تا 23 آذرماه امسال همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی این جشنواره، نشست رسانه‌ای سومین جشنواره فیلم کوثر با حضور دبیر جشنواره و نمایندگان رسانه‌های گروهی در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

محمد خزاعی، دبیر جشنواره فیلم کوثر با اشاره به حضور زنان در سینما و نقش فرهنگی آنها در جامعه گفت: سینما می تواند در نشان دادن نقش واقعی زنان در جامعه نقشی بسزا داشته باشد.

به‌طور نمونه این رسانه می‌تواند نگرش‌های غلط در ارتباط با حضور زنان در جامعه را اصلاح کند.

جشنواره فیلم کوثر نیز با بررسی حضور زنان در سینما برگزارخواهد شد.

لذا از اهداف کلی سومین جشنواره فیلم کوثر می توان به تبیین جایگاه زن در سینما، آسیب شناسی سینمای زن در ایران و بررسی سیمای زن در سینما، توجه جدی به نقش زن و جایگاه زنان در تمام شئونات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، شناخت استعدادهای جوان، ترغیب و تشویق سرمایه گذاران برای توجه به سینمای هدفمند زن اشاره کرد.

این جشنواره در بخش های مسابقه فیلم های سینمایی، ویدئویی، کوتاه و مستند، مسابقه فیلم های 135 ثانیه ای، مسابقه فیلم‌نامه نویسی یاس زرین و بین الملل که البته به صورت غیررقابتی است و بخش جنبی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

در بخش فیلم‌نامه علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا 21 آبان و در بخش آثار بلند نیز فیلم‌سازان می توانند فیلم های خود را تا 30 مهرماه به دفتر جشنواره ارسال کنند.

کد خبر 31821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز