همشهری آنلاین: بانک ملی ایران اعلام کرد: دارندگان حساب‌های فاقد شماره و شناسه ملی برای تکمیل اطلاعات و رفع مسدودی حساب خود لازم است در اسرع وقت به شعب افتتاح‌کننده حساب مراجعه کنند.

Bank account

به گزارش روابط عمومی بانک ملی، اجرای این امر همسو با برنامه‌های بانک مرکزی و در راستای شفاف‌سازی و تعیین تکلیف حساب‌های فاقد شماره ملی (اشخاص حقیقی) و شناسه ملی (اشخاص حقوقی) انجام می‌شود.

بر این اساس ضروری است صاحبان حساب‌های فاقد شماره و شناسه ملی برای رفع مسدودی حساب‌های خود به شعبی که در آن حساب افتتاح کرده اند مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های بانک مرکزی قرار است هر فرد فقط یک حساب بانکی داشته باشد و همه حساب‌ها کددار شوند.

تعداد حساب‌های بانکی فاقد شماره ملی، شناسه ملی یا شماره فراگیر اتباع خارجی 38 میلیون و 559 هزار و 156حساب است که از این تعداد، فقط 2 میلیون و 442 هزار و 171 حساب فاقد شماره، فعال هستند.

همچنین 36 میلیون و 116 هزار و 985 حساب نیز اگرچه فاقد شماره هستند، اما مسدود شده‌اند تا در نخستین مراجعه مشتریان به بانک‌ها و مؤسسه‌ها اعتباری، شماره یا شناسه آنها اخذ و در سوابق درج شود.

کد خبر 318156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha