چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شش برگ سند شامل اصل احکام و فرامین فتحعلی شاه، محمد شاه وناصرالدین شاه ازسوی یکی از فرهنگ دوستان به کتابخانه آستان قدس رضوی اهداء شد.

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از سایت سازمان کتابخانه‌ها و امور اسناد آستان قدس رضوی، مسئول ارزشیابی اسناد این سازمان ضمن اعلام این مطلب گفت: اسناد اهدایی شامل شش برگ سند تاریخی ارزشمند در ارتباط با مستمری نقدی و جنسی و واگذاری املاک خالصه دیوانی خراسان است که توسط شاهان قاجاری برای اجداد آقای بهروان که از علما و روحانیون مشهور دوره قاجار بوده‌اند صادر شده است.

 سالم حسین‌زاده سورشجانی با بیان اینکه سبک و نگارش این اسناد بسیار شیوا و جذاب می‌باشد افزود: با پژوهش بر روی این احکام می‌توان به اوضاع اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی محلی خراسان در دوره قاجار پی برد و بر همین اساس این اسناد دارای اهمیت فراوانی می‌باشند. وی خاطر نشان کرد: اسناد اهدایی ابتدا در آزمایشگاه، آسیب‌شناسی، اسید‌زدایی و آفت‌زدایی می‌شوند و پس از ثبت در دفتر اسناد در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرند.

در همین زمینه علی‌اکبر بهروان، واقف این مجموعه اهدایی، انگیزه خود را عشق و علاقه به آستان مقدس حضرت رضا (ع) عنوان کرد و گفت: خواستم با کوچک‌ترین قدم، بزرگترین افتخار را نصیب خود نمایم تا نامم در ردیف ارادتمندان و علاقه‌مندان به آستان مقدس حضرت رضا (ع) ثبت شود.

کد خبر 31815

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز