پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

پگاه شفتی: حدود ۴۰ سال از روزهایی که رایانه‌ها خیلی بزرگ بودند، گذشته است. روزهایی که پشت ویترین فقط سه یا چهار رایانه جا می‌شد. نگاه‌کردن به عکس‌های سیاه و سفید در این فروشگاه‌ها و مقایسه‌ی آن‌ها با فروشگاه‌های رنگارنگ امروزی، شاید برایتان جذاب باشد.

دوچرخه شماره ۸۱۳

دوچرخه شماره ۸۱۳

نوجوانی از گذشته

این‌جا یکی از فروشگاه‌های اپل در سال 1977 میلادی است. این نوجوان در حضور «دیک هایزر» رییس این فروشگاه، در حال بازیِ «استار‌تِرِک» (پیشتازان فضا) است؛ بازی‌ای برگرفته از یک مجموعه‌ی تلویزیونی محبوب با همین نام. در جلوی نمایشگرها دسته‌ي بازي (جوی‌استیک‌های کنسول بازی)، نشان می‌دهند که از این عکس چه زمان طولانی‌اي گذشته است.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

خداحافظ آتاری!

به انگلیس می رویم و به سال 1980ميلادي. در همین سال‌ها بود که صنعت رايانه‌های خانگی، ضربه‌ی بزرگی به صنعت کنسول‌های بازی هم‌چون آتاری زد. این‌جا در خیابان آکسفورد، چند نمونه از رايانه‌های خانگی ساخت انگلیس را می‌بینیم.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

  آی‌بی‌ام جدید رسید!

بازهم یک عکس دیگر از یک فروشگاه فروش رایانه در بوستون آمريكا. این بار محصولی که برای فروش گذاشته شده، یک آی‌بی‌ام همراه با دو چاپگر و دیگر متعلقاتش است. این عکس در سال

 1981 میلادی گرفته شده است.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

رایانه‌های ژاپنی!

این‌جا یک فروشگاه فروش رایانه در ژاپن است. این عکس در سال 1982 گرفته شده است. در این عکس رایانه‌های محصول كشور ژاپن را می‌بینیم. اما در مرکز این عکس یک رايانه‌ي ژاپنی با نام «ماتسوشیتا-جی.آر100» همراه با صفحه كليد و چاپگر مشخص است. رايانه‌ای ارزان‌قیمت با 16کیلوبایت حافظه. مدل‌های دیگری از رایانه‌های ژاپنی نیز در این عکس دیده می‌شوند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

سرزمین رایانه!

این‌جا یک فروشگاه با نام «سرزمین رایانه» (Computer Land) در فلوریدای آمریکا در اواخر سال 1980 ميلادي است. در این عکس دکتر «تام ماسون»، استاد دانشگاه ایلینویز را می‌بینیم که در این فروشگاه پشت یک مدل رایانه مربوط به آن دوران نشسته است. فروشگاه سرزمین رایانه به مشتریانش اجازه می‌داد هرچه‌قدر می‌خواهند پشت رایانه‌ها بنشینند و آن‌چه را که مي‌خواهند بخرند، کاملاً بشناسند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

اولین‌های شخصی

وقتی این عکس را می‌بینیم، احساس می‌کنیم در دهه‌ی هشتاد میلادی هستیم. یک فروشگاه با چند رايانه‌ي قدیمی که از پشت ویترین حسابی خودنمایی می‌کند. این‌جا یک فروشگاه در آلمان غربی است و این عکس در سال 1984 ميلادي گرفته شده است. ردیفی از اولین مدل‌هاي رایانه‌های خانگی.

کد خبر 318084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha