بارش برف که از نخستین ساعات شانزدهم آذر آغاز شد بسیاری از مناطق تهران را سفید‌پوش کرد و در نتیجه برخی شهروندان برای رسیدن به محل کار یا تحصیل خود با مشکلات روبه‌رو شدند.

برف-تعطیلی مدارس

 بارش برف در بسياري از مناطق كشورمان به حدي بود كه موجب تعطيلي واحدهاي آموزشي شد و بسياري از ساكنان مناطق شمالي، شمال‌غرب و شمال‌شرق تهران توقع داشتند تا مدارس اين مناطق به‌دليل بارش سنگين برف و امنيت دانش‌آموزان تعطيل شود.

در ميان تعجب شهروندان تهراني فقط مدارس ابتدايي و پيش‌دبستاني منطقه يك تهران از سوي سخنگوي وزارت آموزش و پرورش تعطيل اعلام شد اين در حالي بود كه حتي مدارس شهرري نيز تعطيل بودند. بسياري از دانش‌آموزان مناطقي كه بيشترين بارش برف را شاهد بودند به زحمت فراوان خود را به مدرسه رساندند. بسياري از دانش‌آموزان نتوانستند خود را به مدرسه برسانند و مديران مدارس نيز به ناچار مدارس را تعطيل كردند.

تعطيلي تنها مدارس ابتدايي و البته دوره پيش دبستاني آن هم در منطقه يك تهران، در حالي است كه بارش برف در منطقه 5تهران ركورد زد و آنطور كه معاون خدمات شهري شهرداري تهران اعلام كرده بيشترين بارش برف را در مناطق ۱ تا ۵ و منطقه ۲۱ و ۲۲ شاهد بوديم و منطقه ۵ بيش از ساير مناطق بارش برف داشت.

والدين بسياري از دانش‌آموزان در تماس با همشهري از بي‌تفاوتي مسئولان آموزش و پرورش نسبت به سلامت فرزندان خود انتقاد داشتند، آنها اين پرسش‌ها را مطرح كردند، چرا مدارس ساير مناطق تهران ازجمله منطقه 5كه بيشترين بارش برف در آنجا بود تعطيل نشد؟ مگر در سال در تهران چندبار شاهد بارش برف سنگين هستيم؟ آيا كارشناسان و مسئولان تصميم‌ساز آموزش و پرورش شهر تهران از وضعيت معابر شهري و ترافيك صبحگاهي روزهاي برفي غافل هستند؟

سخنگوي آموزش و پرورش تهران در واكنش به انتقاد والدين به تعطيل‌نشدن مدارس در پايتخت به خبرگزاري‌ ميزان گفت:«از نظر كارشناسان آموزش و پرورش، به‌جز منطقه يك دليلي براي تعطيلي مدارس در ساير نقاط پايتخت وجود نداشت. ازنظر كارشناسان ما مشكلي درساير مناطق تهران براي دانش‌آموزان وجود نداشت كه بخواهيم تعطيل كنيم و براي ما نظر كارشناسان خودمان مهم است.»

مسعود ثقفي افزود: «به جاي تعطيلي مدارس، آنها را تجهيز كرده‌ايم و به دانش‌آموزان هم گفتيم لباس گرم بپوشند. زمستان بي‌سابقه‌اي داريم و نمي‌شود دائم تعطيل كنيم.»

اصرار وي بر درست بودن تصميم آموزش و پرورش در اين خصوص در حالي است كه مخصوصا در مناطق شمالي پايتخت به‌دليل بارش برف بسياري از سرويس‌هاي دانش‌آموزان موفق به جابه‌جايي آنها نشدند.براساس گزارش‌هاي رسيده، در برخي از مدارسي كه تعطيل اعلام نشده بودند، دانش‌آموزان در كلاس درس حاضر نشدند و به‌دليل پايين بودن تعداد دانش‌آموزان كلاس‌ها تشكيل نشد. خبرگزاري فارس نيز گزارش داد برخي از مدارس در تماس با اولياء از آنها خواسته‌اند پيش از پايان زمان مدرسه براي بردن فرزندان خود به منزل اقدام كنند.

کد خبر 316433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha