۲۵ درصد از برنامه ۵ساله دوم شهرداری در حوزه مدیریت شهری به بخش هوشمندسازی اختصاص پیدا کرده است.

به گفته غلامحسين غني، مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، در برنامه 5ساله دوم شهرداري سهم برنامه‌هاي اجتماعي 32درصد است و در كنار اين سهم مهم كه بالاترين سطح احكام برنامه محسوب مي‌شود، رتبه بعدي به بخش هوشمند‌سازي‌ با 25درصد اختصاص پيدا كرده است و اين سهمي است كه بخش قابل توجهي از آن به فعاليت‌هاي مديران‌ آي‌تي محله‌ها اختصاص پيدا خواهد كرد. وي با بيان اينكه هم‌اكنون در فصل تنظيم لايحه بودجه 95هستيم، تصريح كرد: اين بستر امروز فراهم است كه بتوانيم براي سال 95برنامه‌ريزي هوشمندي داشته باشيم. غني با بيان اينكه 5سال از عمر تشكيلاتي تشكلات اجتماعي با مشاركت‌هاي مردمي تحت عنوان سراي محله‌ها مي‌گذرد، افزود: امروز در واقع اين امانت به من و شما سپرده شده و بايد بتوانيم در محله‌ها به‌عنوان يك نيروي محلي هويت محله خود را حفظ كنيم و با توجه به اينكه مديران محله‌ها از احتياجات مردم اطلاعات بيشتري دارند و مي‌دانند كه چه آسيب‌هايي اهالي را بيشتر تهديد مي‌كند، كمك شاياني به بهبود وضعيت محله‌ها خواهند كرد.

مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينكه ما فرصت سعي و خطا نداريم، تصريح كرد: در ابلاغي كه به تمامي مديران مناطق و معاونان اجتماعي مناطق 22گانه و مديران برنامه‌ريزي شده، تأكيد بر اين است كه مديران خانه آي‌‌تي محله‌ها از كارشناسان رشته‌هاي مرتبط انتخاب شوند. وي با تأكيد بر اينكه در فضاهاي زيرساخت و كالبدي در زمينه‌ آي‌تي طي سال‌هاي گذشته تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته است، ادامه داد: اميدواريم بتوانيم با توجه به امكاناتي كه در اختيار شهرداري است محلات را نيز تجهيز كنيم. غني با بيان اينكه طي سال‌هاي گذشته سعي در پرداختن به محتواي فعاليت هاي‌ آي‌تي شده است، افزود: البته اين به آن معني نيست كه امروز ما در بخش زيرساخت‌ها در محلات هيچ مشكلي نداريم و حتي در برخي از مناطق مشكلات زير ساختي وجود دارد كه با كمك مسئولان مناطق اين مشكلات را كاهش خواهيم داد.

وي با بيان اينكه حجت‌الاسلام امرودي، معاون فرهنگي و اجتماعي همواره بر بهبود بخش محتوايي جشنواره‌ها تأكيد دارند، ادامه داد: در بخش‌آي تي رويكرد تجميع و كاهش 7رشته به 5رشته، براي تقويت بخش محتوايي بوده تا بتوانيم رويكرد اجتماعي و فرهنگي را در آن برجسته كنيم. وي بابيان اينكه آنچه مديران‌ آي‌تي محلات در اين نشست بايد به آن توجه كنند، بخش تعليمي و تربيت است، تصريح كرد: در اين 5رشته بايد فعاليت‌هايي صورت بگيرد كه بتوانيم از طريق آن نياز محلات را رفع كنيم. غني با بيان اينكه مخاطب ما تنها نسل نو و جوان نيست، ادامه داد: اقشار مختلف جامعه ازجمله خانواده‌ها مخاطب ما به شمار مي‌آيند. وي با اشاره به اينكه امروز در بخش محتوايي نسبت به سال اول برنامه‌ريزي‌هاي جدي در جشنواره‌ها صورت گرفته است، اظهار كرد: خوشبختانه در سال‌هاي اخير ما شاهد شكوفايي بسياري از استعداد‌هاي توليدات بخش فناوري بوده‌ايم كه در نمايشگاه‌هاي مختلف موفق به عرضه و نمايش توليدات خود شده‌اند.

مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: تلاش مي‌كنيم با همكاري مؤسسات دانش بنيان كه با مركز مطالعات شهرداري تهران ارتباط خوبي دارند يك پل واسط بين اين استعدادها در محلات و مؤسسات ايجاد كنيم تا بتوانند دستاوردهاي علمي خود را به نمايش بگذارند. وي با بيان اينكه اعتقاد شهرداري تجميع‌گرايي در زمينه دستاوردهاي علمي در محلات است، اظهار داشت: اين تجميع گرايي مبناي تبديل توانايي‌هاي فني به محصولات فني است كه خوشبختانه اين زمينه رفته‌رفته فراهم خواهد شد. وي بابيان اينكه 25آذر‌ماه اردويي در محل اردوگاه شهيد ميرحسيني در پارك چيتگر تدارك ديده شده، ادامه داد: در اين اردو كه به‌صورت كارگاهي با هدف رسيدن به نتايج عملياتي برنامه‌هاست، مديران آي‌تي محلات با 19موضوع آموزشي، برنامه‌هاي خود را ارائه خواهند داد.

کد خبر 316277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha