همشهری آنلاین: حلقه منتقدان فیلم نیویورک کارول (Carol) به کارگردانی تاد هینز را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد.

Carol

به گزارش هنر آنلاین برندگان جوایز سالانه حلقه منتقدان فیلم نیویورک معرفی شدند و کارول به کارگردانی تاد هینز با دریافت چهار جایزه شامل جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری، فاتح جوایز این گروه مهم از منتقدان فیلم آمریکایی شد.

داستان درام رمانتیک "کارول" در دهه 1950 در نیویورک روی می‌دهد و درباره دوستی یک زن بیست و چند ساله (رونی مارا) با زنی مسن‌تر از خودش (کیت بلانشت) است. این فیلم از روی رمان "The Price of Salt" نوشته پاتریشیا های‌اسمیت نویسنده آمریکایی ساخته شده و تولید مشترک بریتانیا و آمریکا است.

"کارول" همچنین با نامزدی در شش بخش بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه (فیلیس ناجی)، بهترین بازیگر زن (کیت بلانشت و رونی مارا) و بهترین فیلمبرداری، پیشتاز نامزدهای سی‌ و یکمین دوره جوایز سالانه اسپیریت است که از آن به عنوان معادل اسکار در جامعه سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود.

حلقه منتقدان فیلم نیویورک در سه سال گذشته اولین گروه مهم منتقدان فیلم بود که برندگان خود را معرفی کرد. سال‌ها هیئت ملی نقد اولین گروهی بود که چراغ فصل جوایز سینمایی را روشن می‌کرد. امسال بار دیگر هیئت ملی نقد یک روز پیش از منتقدان نیویورکی، بهترین‌های سال به انتخاب خود را معرفی کرد.

حلقه منتقدان فیلم نیویورک از سال 1936 هر سال بهترین‌های حوزه سینما را انتخاب می‌کند. از برندگان اخیر این گروه می‌توان به "بچگی"، "حقه‌بازی آمریکایی"، "30 دقیقه بامداد"، "شبکه اجتماعی"، "میلک" و "یونایتد 93" و فیلم‌های برنده اسکار "هنرمند"، "قفسه درد" و "پیرمردها کشوری ندارند" اشاره کرد.

فهرست برندگان جوایز حلقه منتقدان فیلم نیویورک به شرح زیر است:

بهترین فیلم: "کارول"

بهترین کارگردان: تاد هینز، "کارول"

بهترین بازیگر مرد: مایکل کیتن، "مرکز توجه"

بهترین بازیگر زن: سیرشا رونان، "بروکلین"

بهترین بازیگر مرد مکمل: مارک رایلنس، "پل جاسوس‌ها"

بهترین بازیگر زن مکمل: کریستن استوارت، "ابرهای سیلس ماریا"

بهترین فیلم انیمیشن: "پشت رو"، پیت داکتر

بهترین فیلمنامه: فیلیس ناجی، "کارول"

بهترین فیلمبرداری: ادوارد لاخمان، "کارول"

بهترین فیلم اول: "پسر شائول"، لاشلو لمس (مجارستان)

بهترین فیلم خارجی‌زبان: "تیمبوکتو"، عبدالرحمان سیساکو (موریتانی/فرانسه)

بهترین فیلم غیرداستانی: "در جکسن هایتز"، فردریک وایزمن

جایزه ویژه: انیو موریکونه، ویلیام بکر و یانوش فیلمز

کد خبر 315897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha