همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش از بازگشت ناوگروه سی‌وششم نیروی دریایی ارتش پس از اتمام ۷۶ روز مأموریت خبر داد.

ناوگروه

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ عبدالرضا موسوی جانشین کل ارتش صبحگاه عمومی نیروی دریایی در سخنانی با تبریک سالروز نیروی دریایی و حماسه آفرینی‌های دلیرمردان دریادل این نیرو، گفت: از آن دلیرمردان آفریننده این روز، جمعی به آرزوی خود رسیدند و در جوار حق جای گرفتند که در میان شهیدان هفتم آذر ،نام دریادار همتی فرمانده ناوچه قهرمان پیکان برجسته‌تر است.

وی افزود:ابعاد شخصیتی و نظامی این شهید از جنبه‌های مختلف جذاب و آموزنده است و در احوالات این شهید می­‌خوانیم که در ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی، این شهید، منتظر نمی‌ماند که دشمن خود را به او نشان دهد، بلکه به همراه همرزمانش به دنبال دشمن می­‌گشت تا پهنه آب‌ها را از لوث حضور دشمن پاک کند.

جانشین کل ارتش با بیان اینکه امروز چهره جنگ عوض شده است، افزود: جنگ فقط در عرصه نظامی نیست، بلکه در همه مؤلفه‌های قدرت سخت، نیمه‌سخت، نرم و پیدا و پنهان جریان دارد.

امیر موسوی اظهار داشت: در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری و زیستی دشمن به دنبال جای پا است و برای رسیدن به اغراض پلیدش از هیچ توطئه‌ای فروگذار نمی‌کند.

وی اضافه کرد: بیداری در برابر دشمنان و رصد کردن جای پای آنان و همچنین سربلندی کشور از پیام‌های مهم و بزرگ شهید همتی است.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: ما نظامیان، سربازان جان‌ برکف امام خامنه‌ای با تبعیت محض از مقام معظم رهبری، فکر پیدا کردن جای پا را از مغز دشمن بیرون می‌کنیم و به دشمن در هیچ مناسبتی تبسم نمی‌کنیم و حرف ما با دشمن حرف اخم و خشم است.

وی تصریح کرد: ده‌ها سال ظلم استکبار را با شدت پاسخ می‌دهیم و چشم نامحرم را کور و پای نفوذ‌گر را قطع می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ارتش در سالیان اخیر، رسالت سنگین و تاریخی باز گرداندن گنج دریا را به ایران در پیش گرفته و علم‌دار توسعه سواحل مکران است.

امیرموسوی افزود: حضور در دریاهای آزاد و ایجاد امنیت دریایی و ناوگان دریایی از دیگر وظایفی است که نیروی دریایی ارتش بر عهده دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با علم، تدبیر و ولایت‌مداری و همچنین برکت خون شهدا، نصرت نزدیک است.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان از بازگشت ناوگروه سی‌وششم از مأموریت برقراری امنیت و اقتدار ایران در دورترین نقطه از مرزهای این کشور خبر داد و گفت: این ناوگروه وظایفش را در طول 76 روز مأموریت انجام داده است و امروز سربلند به وطن بازگشته است.

ناوگروه سی‌و‌ششم نیروی دریایی ارتش در قالب یگان‌های جماران و بوشهر در روز 26 شهریور امسال و با هدف تأمین امنیت خطوط تجاری شناوری ایران راهی آب‌های خلیج عدن و اقیانوس هند شده بود.

کد خبر 315664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha