دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

سید‌سروش طباطبایی‌پور: یک لحظه صبر کن! اول دعوت‌نامه‌ای را که فقط مخصوص تو است از پاکت دربیاور و...! اصلاً بی‌خیال. خودم خلاصه‌اش را برایت می‌گویم:

دوچرخه شماره ۸۱۰

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

 

كلي برايت كلاس گذاشته‌اند و از تو دعوت كرده‌اند تابه‌عنوان مهمان بيست و يكمين نمايشگاه مطبوعات، در بخش كودك و نوجوان حضور داشته‌باشي؛ آن هم با همه‌ي بر و بچه‌ها!

قرار است دور هم جمع شويم و چند ساعتي لابه‌لاي نشريه‌هاي خودمان نفس بكشيم و كلي شلوغ‌بازي در بياوريم؛ جوري كه همه بفهمند مطبوعات كودك و نوجوان هنوز هم كلي طرفدار دارند.

راستي، بر و بچه‌هاي مدرسه و محل را هم فراموش نكنيد. همه با هم دعوتيد. فقط براي اين‌كه خيلي سردرگم نشويد در اين دو صفحه، برخي از نشريات مخصوص شما را معرفي مي‌كنيم.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

دوچرخه

بعد از 15 سال انتشار براي نوجوان‌ها، خودش يك‌پا نوجوان شده! ويژگي‌اش، ارتباط نزديك با آن‌هاست؛ به‌خصوص صفحه‌ي آثار نوجوانش كلي طرفدار دارد. امسال در غرفه‌ي دوچرخه، هم مي‌توانيد با تحريريه‌ي سرحالش  گفت‌و‌گو كنيد و هم با مهمانان ويژه‌اش، گپ بزنيد.‌

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

سلام بچه‌ها

26 سال است كه براي نوجوانان چاپ مي‌شود. دفتر اين مجله هم در قم است و بيش‌تر به مسائل فرهنگي نوجوان‌ها مي‌پردازد كه دغدغه‌ي امروزشان است.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

خانه‌ي نوجوان

هنوز داغ و داغ است و تازه از تنور درآمده. مهرماه، اولين شماره‌اش را در قاب چشم‌هاي نوجوانان گذاشته و شعارش هم اين است: «جايي كه هر نوجوان مي‌تواند بنويسد!»

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

سه‌چرخه

هديه‌ي ماهانه‌ي دوچرخه به كودكان ايران است و شما مي‌توانيد آخرين پنج‌شنبه‌ي هر ماه، ضميمه‌ي رايگان سه‌چرخه را لا‌به‌لاي صفحه‌هاي دوچرخه بخوانيد. آن‌جا، كلي قصه، شعر و سرگرمي منتظر شماست.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

همشهري بچه‌ها

خانواده‌‌ي موسسه‌ي همشهري، خيلي هواي بچه ها را دارد. به همين خاطر چند‌سالي است علاوه بر دوچرخه و سه چرخه،‌همشهري بچه‌ها را هم، همراه بچه‌ها كرده است.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

پوپك

مخاطب «پوپك» كودكان هستند. اين نشريه 22 سال است كه در قم منتشر مي‌شود. اين نشريه هم مخاطبان پر و پا قرص خودش را دارد.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

ماهنامه نبات

مدتي است خانواده‌ي نشريه‌هاي نبات،‌‌مجله‌هاي خود را با گوشي‌هاي هوشمند آشنا كرده‌اند. مثلاً شما بعد از نصب نرم‌افزاري مخصوص، مي‌توانيد گوشي هوشمند خود را روي شعري كه در يكي از صفحات نشريه چاپ شده بگيريد و صدا و آهنگ آن شعر را بشنويد.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

سروش خردسالان

معني كلمه‌ي سروش، فرشته‌ي خوش‌خبر است و سروش خردسالان هم مثل اسمش، كلي خبر خوب براي خردسالان دارد: خبر از دنياي شعر و داستان و سرگرمي. سه تا هفت‌ساله‌ها مخاطبان اين نشريه‌ي خواندني هستند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

دوست كودكان

در اين نشريه هم كلي داستان و سرگرمي مي خوانيد. مخاطبش كودكان هستند و 15 سال است براي آن‌ها چاپ مي شود.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

دوست نوجوانان

دوست نوجوان هم طرفداران خودش را دارد و بيش‌تر مطالبش، ادبي و فرهنگي است. اين نشريه ماهانه چاپ مي‌شود و هر نوجواني كه آن را يك‌بار بخواند، با آن دوست مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

بچه‌ها بشري

تحريريه‌ي باانگيزه‌ي بشري، به همه ثابت كردند كه كودكان روشندل را تنها نمي‌گذارند و با همه‌ي توان، سعي مي‌كنند با خط «بريل»، سطح آگاهي اين گروه از كودكان را افزايش دهند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

نبات كوچولو

مخصوص سه تا شش‌ساله‌هاست. اما رنگ و آب جذابش، مخاطبان بزرگ‌تر را به طرف خودش مي‌كشاند. يكي از بخش‌هاي پرطرفدارش، معماها و سرگرمي‌هاي جذابش است.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

كيهان بچه‌ها

بيش‌از نيم‌قرن براي بچه‌ها چاپ شده و بسياري از پدرها و مادرهايمان با اين نشريه‌ي دوست‌داشتني، خاطره دارند.كيهان‌بچه‌هامخصوص نوجوان‌هاست و ويژه‌نامه‌ي شاپركش هم مخصوص كودكان است.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

رشد دانش‌آموز

دانش‌آموزان سال‌هاي پايان دبستان، مخاطبان رشد دانش‌آموز هستند. اين نشريه را هم مي‌توانيدعلاوه بر نمايشگاه،‌ از انتشارات مدرسه تهيه كنيد.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

باران

يك ماه‌نامه‌ي قرآني، ادبي براي نوجوان‌هاست و مثل باران، خوانندگانش را خيس داستان‌ها و شعرها و بحث‌هاي مذهبي مي‌كند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

مليكا

مطالب اين نشريه‌، عموماً مذهبي و درباره‌ي امام زمان (عج) است.10 سال است كه منتشر مي‌شود و مخاطبش، همه‌ي كودكان ايران هستند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

رشد كودك

ويژه‌ي كودكان پيش‌دبستاني و اول دبستان است و سعي مي‌كند بچه‌ها را از همان ابتداي سوادآموزي،  به مطالعه علاقه‌مند كند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

انتظار نوجوان

از اسمش پيداست؛ رويكرد اين نشريه، موضوع‌هاي فرهنگي و مذهبي و مهدوي است. مخاطب اين نشريه نوجوانان هستند و ماهانه چاپ مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

رشد نوجوان

در رشد نوجوان هم سعي شده مطالب كتاب‌هاي درسي، به‌شكلي جذاب‌ و كاربردي‌ به نوجوان‌ها منتقل شود. اين نشريه هم ماهانه چاپ مي‌شود و براي خيلي از مدارس ارسال مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

قلك

قلك، مخصوص سه تا هفت‌ساله‌هاست. يكي از ويژگي‌هاي اين نشريه هم اين است كه بچه‌ها مي‌توانند با گوشي‌هاي هوشمند والدينشان، فايل صوتي هر شماره را تا پايان همان ماه بشنوند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

سنجاقك

مخصوص خردسالان است و بيش‌تر به مسائل آموزشي و تقويت قوه‌ي تخيل بچه‌ها تأكيد دارد. اين مجله 12 سال است كه چاپ مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

رشد نوآموز

اين مجله مخصوص دانش‌آموزان كلاس دوم و سوم دبستان است. نشريه‌اي تخصصي كه سعي مي‌كند مطالب كتاب درسي را به شكل داستان و طنز، بهتر به بچه‌ها منتقل كند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

رشد جوان

مخصوص دانش‌آموزان متوسطه‌ي دور دوم است و بيش‌تر به مسائل آموزشي و علمي مي‌پردازد و 31 سال است كه براي نوجوان‌ها چاپ مي‌شود.‌

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

دوست خردسال

خردسالان طرفدارش هستند. يك از وي‍گي هايش،؛ تصويري بودن آن است و همين وي‍گي باعث مي شود بچه‌ها و بزرگ‌تر‌‌ها در خواندن اين نشريه، با‌هم مشاركت كنند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۰

سروش كودكان

شهريور امسال، تحريريه‌ي سروش، 25 شمع را فوت كردند و آرزو دارند هميشه براي بچه‌هاي ايران، روشن بمانند. سروش كودكان هم نشريه‌‌اي پر از شعر و قصه و آب و رنگ است.

کد خبر 315627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha