یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری دو - الهام فیروزبخت: اگر در حراجی‌های آخر زمستان پارسال خریدهای‌تان را کرده‌اید که هیچ، اما اگر لباس مناسب فصل سرما ندارید دیگر باید کم‌کم به فکر خرید یک لباس گرم و مناسب باشید.

کاپشن

 البته براي رفتن به بازار در اين فصل بايد پول بيشتري در جيبتان بگذاريد به هر حال خريد لباس مخصوص هر فصل مخصوصا لباس زمستاني كمي گران‌تر از بقيه لباس‌هاست. انتخاب و خريد لباس زمستاني هم قلق‌هاي خاص خودش را دارد و نكات مختلفي وجود دارد كه بايد هنگام خريد به آن توجه كنيد. هر لباس گرم بسته به نوع و جنسش و البته موارد ويژه‌اي كه دارد قيمتش فرق مي‌كند، پس بديهي است كه اگر شما يك لباس زمستاني مي‌خواهيد كه جنس خوب و مدل خوب و تمام آپشن‌هاي يك لباس خوب را داشته باشد بايد پول بيشتري براي خريدش پرداخت كنيد.

  • كاپشن

اولين نكته در انتخاب يك كاپشن خوب و مناسب اندازه‌ آن است. بهتر است هنگام پرو كاپشن، دست‌هايتان را چندبار باز و بسته كنيد و جلو بكشيد، درصورتي كه احساس كرديد قسمت ساعد شما كشيده مي‌شود شك نكنيد انتخاب‌تان اشتباه است. آستين‌ها بايد طوري باشند كه بتوانيد زير آن لباس‌هاي ضخيم و آستين‌دار بپوشيد. اندازه قد آستين هم بايد تا روي مچ دست شما بيايد كه آستين لباس شما از زير آن ديده نشود. دومين‌ و مهم‌ترين نكته، جنس كاپشني است كه قصد خريدش را داريد. توجه داشته باشيد جنس داخل كاپشن از جنس روي آن مهم‌تر است. براي خريد، آنهايي كه تو كرك‌دار هستند و پشم‌شيشه دارند را در اولويت قرار دهيد. كاپشن‌هاي كلاه‌دار ارزش خريد بيشتري دارند و كلاه يكي از همان موارد ويژه‌اي است كه گفتيم بايد برايش كمي بيشتر پول بپردازيد. البته اگر مي‌خواهيد كاپشن كلاه‌دار بخريد آنهايي را انتخاب كنيد كه كلاه‌‌اش را بتوانيد گاهي از خود كاپشن جدا كنيد. جيب هم يكي ديگر از آن نكته‌هاي خريد است. بالاخره بايد براي كاپشن مورد نظر جيبي تعبيه شده باشد كه دست‌هايتان را درونش گرم نگه‌داريد. وجود يك پوشش روي زيپ مي‌تواند به زيبايي كاپشن كمك كند. دوخت خوب جداره‌هاي داخلي هم از آن نكته‌هايي است كه بايد به آنها خوب توجه كنيد. قيمت كاپشن‌ نيز از 70هزار تومان شروع مي‌شود و بسته به جنس و آپشن‌هايي كه داردحتي تا 700الي 800هزار تومان هم بالا مي‌رود.

  • بادگير

اكثر بادگيرها برزنتي و ضد‌آب هستند و در بعضي از مدل‌ها در قسمت تحتاني بادگير پارچه توري براي نفوذ هوا تعبيه شده است. بادگيرها به 3مدل تقسيم مي‌شوند: مدل اول ساده و بدون طرح است كه بيشتر به درد ورزش در فضاي باز مي‌خورد و معمولا به‌صورت گرمكن و شلوار به فروش مي‌رسندكه قيمتش از 15هزار تومان شروع مي‌شود و در اجناس با كيفيت اين قيمت تا 100هزار تومان بالا مي‌رود. جنس اين نوع از گرمكن‌ها شمعي‌است. مدل دوم بادگير تو كرك‌دار است كه براي خريدش 45تا 50هزار تومان بايد هزينه كنيد. مدل سوم به بادگيرهاي نمدي معروفند. داخل اين نوع بادگيرها از پارچه نمدي براي توليد گرماي زياد استفاده شده است و قيمتي در حدود 35تا 40هزار تومان دارد. هنگام خريد به اين نكته توجه داشته باشيد كه بادگيرتان حتما جيب‌دار باشد چون انواع بدون جيب آن در بازار فراوان است. كلاه هم يكي از آن آپشن‌هاي مهم بادگيرهاست. در نوع بدون كلاه آن احتمال اينكه آب از قسمت يقه بادگير وارد آن شود، وجود دارد.

  • گرمكن

لباس‌هاي تمام نخ يا نخ پنبه، بهترين جنس براي گرمكن‌ها هستند. لباس‌هاي نخي يا پنبه‌اي، به سادگي عرق را به‌خود جذب مي‌كنند و جلوي عرق سوز و قرمز شدن بدن را مي‌گيرند. اگر قصد خريدن گرمكن‌هاي نايلوني يا شمعي را داريد حتما انواعي از لباس‌ها را انتخاب كنيد كه يك آستر نخي داشته باشند. گرمكن‌هايي با جنس الياف مصنوعي هم بايد حتما آستر نخي داشته باشند تا از قرمزي، خارش و ابتلا به ناراحتي‌هاي قارچي در اثر عرق كردن، جلوگيري شود. گرمكن‌هاي نايلوني و شمعي، عمر طولاني‌تري دارند و راحت‌تر شسته مي‌شوند اما لباس‌هاي نخي بيشتر از پوست بدن محافظت مي‌كنند. اگر زياد عرق مي‌كنيد، دور الياف مصنوعي‌ها و بدون آسترها را خط بكشيد چون اين لباس‌ها باعث تشديد تعريق مي‌شوند و خيلي زود هم بوي بد عرق را به‌خود مي‌گيرند. قيمت گرمكن‌ها از 80هزار تومان شروع مي‌شود و تا 200هزار تومان هم مي‌رسند.

  • باراني

از آن دست لباس‌هايي است كه جز در فصل تابستان در بقيه فصل‌هاي سال كاربرد دارد. جنس بعضي از باراني‌ها از نايلون است. پارچه رويي به يك آستر نخي دوخته شده تا در عين حال كه انتقال هوا را افزايش مي‌دهد، از پخش شدن قطره‌هاي آب جلوگيري كند. لايه پشمي كه در آن به‌كار رفته است گرما را جذب و اين لباس را مناسب روزهاي باراني و روزهايي كه باد شديدي مي‌وزد، مي‌كند. باراني‌هاي چرمي كه ديگر جنسش از اسمش پيداست فقط شرايط نگهداري‌اش كمي از بقيه‌ اجناس سخت‌تر است. نوع ديگر باراني شمعي است كه آب را از خودش عبور نمي‌دهد؛ از همان‌ها كه آدم را ياد كارآگاه گجت مي‌اندازد. جنسش هم از نوع كتان خيلي نازك است و در صورت خيس شدن خيلي زود خشك مي‌شود. تازه مي‌توانيد اين نوع را روي كت و شلوار نيز تنتان كنيد. باراني‌هاي 70هزار توماني خيلي نازك هستند و نمي‌شود روي گرمايي كه قرار است در روزهاي سرد در اختيارتان قرار دهد حساب كرد. اما باراني‌هاي 100هزار تومان به بالا به واسطه پشم شيشه‌اي كه بين اليافش به‌كار رفته است گرماي خوبي را منتقل مي‌كنند.

کد خبر 315458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha