همشهری آنلاین: دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اوبرن استرالیا، فیلم کوتاه ایرانی "همه روزهای خوب" مهدی جعفری را در بخش مسابقه خود به نمایش می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم زنده 18 دقیقه‌ای در دومین تجربه بین‌المللی خود پس از جشنواره فیلم کودک ژاپن، به بخش مسابقه بهترین فیلم ساخته بزرگسالان در مورد کودکان یا برای آنها در جشنواره استرالیا راه یافته است.

جشنواره اوبرن در روزهای 26 تا 30 شهریور برگزار می‌شود و در آن 80 فیلم کوتاه و بلند برای دریافت جایزه‌های 4 بخش مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دو بخش دیگر این جشنواره نیز به نمایش فیلم ساخت کودکان و نوجوانان اندونزی و منتخب فیلم‌های ساخت نوجوانان در نهمین جشنواره سئول در کره جنوبی اختصاص یافته است.

همه روزهای خوب یکی از تازه‌ترین فیلم‌های واحد امور سینمایی کانون است که قصه دختر بچه 7 ساله‌ای را در مسیر خانه به مدرسه روایت می‌کند که هر روز از کنار دیواری می‌گذرد که بر آن درخت سیبی سایه افکنده است و او سیبی را زیر این درخت پیدا می‌کند.

 گفتنی است جشنواره اوبرن در هشتمین دوره خود در سال 1384 جایزه افتخاری هیأت داوران خود را برای فیلم‌های ساخته شده ویژه کودکان به فیلم ماه بود و روباه ساخته بابک نظری اهدا کرده بود.

گزارش تصویری فیلم همه روزهای خوب را می‌توانید اینجا ببینید.

کد خبر 31493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز