دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

کارگردان اوکراینی فیلم تحسین‌شده «قبیله» برای ساختن دنباله آن به درون منطقه تخلیه‌شده اطراف نیروگاه اتمی چرنوبیل می‌رود که در بدترین فاجعه هسته‌ای تاریخ در سال ۱۹۸۶از بین رفت و به یک ویرانه تبدیل شد. ب

چرنوبیل

ه گزارش همشهري، «لوكزامبورگ» دومين فيلم ميروسلاو اسلابوشپيتسكي در مقام كارگردان است و داستان آن در يك سرزمين هميشه‌زمستاني مي‌گذرد؛ جايي كه شهروندانش در جامعه‌اي پساآخرالزماني روزگار مي‌گذرانند. فيلمساز اوكرايني قصد دارد براي نشان‌دادن اين زمين سوخته و تمدن ويران‌شده مانده از يك جنگ اتمي سراغ بقاياي نيروگاه چرنوبيل برود كه پس از حادثه مرگبار 30سال پيش، به زميني متروك تبديل شد.

نام لوكزامبورگ هم به‌دليل يكسان بودن مساحت اين كشور كوچك اروپايي با منطقه تخليه‌شده اطراف چرنوبيل انتخاب شده است. اسلابوشپيتسكي پيش از اين سابقه استفاده از منطقه متروكه چرنوبيل را دارد و سال 2012در جريان توليد فيلم كوتاه «زباله هسته‌اي»، پا به اين بخش پرخطر گذاشته بود. او با اين فيلم 23دقيقه‌اي جايزه يوزپلنگ نقره‌اي جشنواره لوكارنو را برد. فيلمساز 41ساله‌زاده كيف نام خود را با قبيله سر زبان‌ها انداخت؛ فيلمي كه 24جايزه و 10نامزدي ازجمله جايزه بزرگ هفته كارگردانان جشنواره كن و جايزه كشف سال جوايز فيلم اروپايي را در كارنامه دارد.

کد خبر 314881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha