همشهری آنلاین: سازمان خیریه پزشکان بدون مرز (MSF) روز سه‌شنبه ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) آخرین مورد شناخته‌شده ابولا در گینه، یک دختر سه‌هفته‌ای، از بیماری بهبود پیدا کرده است و به‌این‌ترتیب شمار معکوس برای اعلام پایان همه‌گیری ابولا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اعلام رسمی پایان همه‌گیری ابولا در گینه که در جان 2500 نفر را در سراسر این کشور گرفت، هنوز به گذشتن یک دوره 42 روزه عاری بودن از ابولا- دو برابر پنهانی ویروس ابولا در بدن- نیاز دارد.

این نوزاد مبتلا به ابولا که مادر 25 ساله‌اش ماه گذشته به علت همین بیمار درگذشت، در مرکز ام‌اس‌اف در بیمارستانی در پایتخت گینه،‌ شهر کوناکری درمان می‌شد و روز دوشنبه 16 نوامبر بهبود یافتن او اعلام شد.

لورنس سایلی، هماهنگ‌کننده اضطراری ام‌اس‌اف در گینه گفت: «نوبیا به‌خوبی به درمان‌هایی که دریافت می‌کرد، پاسخ داد.»

«ما خوشحالیم که آزمایش ابولای نوبیا منفی شده است، اما ازآنجایی‌که او نخستین نوزاد مبتلا به ابولا است که بهبودیافته است، ما همچنان به مراقبت‌های تخصصی پزشکی از او ادامه خواهیم داد تا زمانی که بتوان او را به خانه فرستاد.

همه‌گیری فعلی ابولا که بدترین شیوع این تب خونریزی‌دهنده از هنگامی است که ویروس بیماری در سال 1976 در منطقه‌ای که اکنون جمهوری دموکراتیک کنگو است، کشف شد.

بر اساس آخرین آمار تلفات سازمان جهانی بهداشت این همه‌گیری به مرگ 11300 نفر از حدود 29000 نفر مبتلا به بیماری، عمدتاً در کشورهای گینه، سیرالئون و لیبریا در غرب آفریقا انجامیده است.

کارشناسان توافق دارند که رقم واقعی تلفات یقیناً بسیار بالاتر از داده‌های رسمی است چرا در بسیاری از موارد احتمالی ابولا مرگ‌ومیرها گزارش نشده است.

کد خبر 314493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha