سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

برخورد با متخلفان شکار و صید غیرمجاز پرنده به‌ویژه پرندگان مهاجر در فریدونکنار از ۲۸آبان با همکاری نیروی انتظامی استان مازندران و یگان حفاظت محیط‌زیست آغاز می‌شود.

برخورد با متخلفان صید پرنده در فریدونکنار

فرمانده يگان حفاظت سازمان حفاظت محيط‌زيست با اعلام اين خبر به ايرنا گفت: بر اين اساس در جلسه‌اي مشترك ميان يگان حفاظت محيط‌زيست و پليس پيشگيري ناجا، نامه‌اي براي فرمانده انتظامي استان مازندران تهيه شد كه با راه‌اندازي گشت يگان حفاظت محيط‌زيست در بازارهاي غيررسمي فريدونكنار از عرضه و خريد و فروش هرگونه پرنده مهاجر جلوگيري كند.البته عرضه در بازارهاي رسمي به شرط داشتن مجوز شكار كه آن‌هم شرايط خاص خودش را دارد، مشكلي نخواهد داشت.

سرهنگ حميدرضا خيلدار با اشاره به اينكه براي مقابله با شكار و خريد و فروش غيرمجاز پرنده به‌ويژه پرندگان مهاجر در فريدونكنار كميته‌اي تشكيل شده است، تصريح كرد:برنامه اين كميته در نخستين گام برخورد با دام‌هاي هوايي و شب‌دام‌هاست كه متأسفانه در فصل ورود پرندگان مهاجر به ميانكاله افزايش مي‌يابد. به گفته وي با توجه به اهميت و ارزش ژنتيك گونه‌هاي مهاجر به منطقه حفاظت‌شده ميانكاله در حفظ اين منابع ارزشمند، با متخلفان با قاطعيت برخورد خواهيم كرد.

کد خبر 314103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha