همشهری آنلاین: وزیر حج عربستان با اشاره به آغاز موسم عمره جدید همزمان با آغاز ماه صفر، عنوان کرد که درباره موضوع کاهش تعداد عمره‌گزاران تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، «بندر حجار» وزير حج عربستان اعلام كرد: به زودي درباره موضوع كاهش تعداد عمره‌گزاران تصميم‌گيري خواهد شد و هنوز سياست كاهش تعداد عمره‌گزاران به سبب طرح‌هاي توسعه مشخص نشده است.

وي در گفت‌وگو با الوطن، افزود: ملك عبدالله، فعاليت‌هاي حرمين شريفين و خدمت به زائران، حجاج و عمره‌گزاران را در صدر اولويت‌هاي خود قرار داده است و دولت سعودي تمام امكانات مالي و انساني و تكنولوژي را براي طرح‌هاي بزرگ حرمين شريفين و مشاعر مقدسه و تمام اماكني كه حجاج در آن حضور دارند به كار گرفته است.

وزير حج عربستان با تصويب طرح وزارت حج در مكه مكرمه كه بر اساس موسم عمره جديد مديريت خواهد شد، گفت: اين طرح بر پيگيري خدمات ارائه شده به عمره‌گزاران در بخش‌هاي خدماتي اصلي و پيگيري اقدامات شركت‌ها و موسسات عمره تكيه مي‌كند و خدمات شركت‌ها هم از طريق نظارت الكترونيك ارزيابي خواهد شد.

موسم عمره با آغاز ماه صفر، آغاز شده است.

عبدالرحمن النفيعي، معاون امور حجاج وزارت حج عربستان و مسئول اداره حج منطقه مكه مكرمه، گفت: در سايه آمادگي‌هاي زودهنگام وزارت حج براي موسم عمره امسال، طرح عملياتي ويژه امسال تصويب شده و از پايبندي شركت‌ها و موسسات عمره به برنامه‌ها و بسته خدماتي و تلاش براي رفع موانع احتمالي پيش روي عمره‌گزاران اطمينان حاصل شده است.

وي افزود: بر اساس طرح تصويب شده، كميته‌هاي پيگيري و نظارت بر عملكرد شركت‌ها و موسسات عمره، اين كار از طريق تشكيل كميته‌هاي متعددي صورت خواهد گرفت كه هر كدام مسئول پيگيري خدمات در سه زمينه شامل استقبال، خروج و بخش امور عمومي و اسكان هستند.

وي گفت: ارزيابي شركت‌ها و موسسات عمره بر اساس برنامه‌هاي نظارت الكترونيك بر تخلفات صورت مي‌گيرد.

کد خبر 313906

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha