مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی با اعلام دریافت تمام اقساط دارایی‌های بلوکه شده ایران طبق توافق ژنو تأکید کرد که بانک مرکزی پس از اجرایی‌شدن برجام هیچ محدودیتی در نقل و انتقال پول در حوزه بین‌الملل نخواهد داشت.

به گزارش ايسنا، حسين يعقوبي گفت: با شروع مذاكرات هسته‌اي يكي از اصلي‌ترين دستورهاي جلسه مذاكرات مربوط به نحوه نقل و انتقال دارايي‌هاي ايران از محل فروش نفت و ديگر عرصه‌هاي صادراتي به داخل كشور بود كه خوشبختانه با پيگيري‌هاي صورت‌گرفته در اين مورد توافق جامعي صورت گرفت تا پس از نهايي شدن مذاكرات هيچ مشكلي در اين زمينه وجود نداشته باشد.

وي ادامه داد: با هماهنگي‌هاي انجام شده با وزارت خزانه‌داري آمريكا در طول ماه‌هاي گذشته تمام اموال مربوط به توافق ژنو به كشور انتقال داده شد و پس از اجراي قطعي توافق نيز بانك مركزي هيچ محدوديتي براي انتقال دارايي‌هايش نخواهد داشت.

يعقوبي هرگونه تصميم در اين رابطه را منوط به بررسي دقيق شرايط اقتصادي كشور دانست و گفت: نگاه بانك مركزي يك نگاه بلندمدت و هدفمند است و اساس كار ما در پسابرجام دسترسي كامل و بدون مانع به بازارهاي جهاني خواهد بود و بانك مركزي در اين زمينه هيچ مشكلي ندارد.

کد خبر 313647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha