همشهری آنلاین: گزارش علم یونسکو به سوی ۲۰۳۰ در دسترس قرارگرفت. این گزارش هر پنج سال یکبار روندهای رو به ظهور در سیاست و حاکمیت علم، فناوری و نوآوری را ارزیابی می‌کند.

unesco

اين گزارش در حاشیه برگزاری سی و هشتمین کنفرانس عمومی یونسکو  همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه (دهم نوامبر) ارائه شد.

گزارش علم یونسکو یکی از ابزارهایی است که کشورها می‌توانند برای پایش روند دستیابی به اهداف دستور کار 2030 از آن استفاده کنند. پیام اصلی این گزارش که توسط شصت متخصص از کشورهای مختلف نگاشته شده است، پژوهش بیشتر- توسعه بهتر است.سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد- یونسکو- سه شنبه 12 آبانماه با حضور نمایندگان بیش از 195 کشور عضو و ناظر در مقر این سازمان در پاریس آغاز به کار کرد.

سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو در مقر این سازمان در پاریس در حال برگزاري است.

سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو از تاریخ 12 تا 27 آبان 1394 در مقر اين سازمان در پاریس برگزار می‌شود. در جریان برگزاری نشست‌های عمومی، وزرای علوم کشورهای عضو دیدگاه‌های کشور متبوع خود را نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های یونسکو اعلام خواهند کرد.

اصلاح و نهایی کردن برنامه عمل اجلاس جهانی آموزش اینچئون در دستور کار این نشست قرار دارد.

پنج کمیسیون تخصصی آموزش، علوم، علوم اجتماعی، فرهنگ و ارتباطات برگزار و تصویب بودجه یونسکو در سال‌های 2017-2016 و بررسی پیش‌نویس برنامه و بودجه سال‌های 2021-2018 و نيز سایر موضوعات در دستورکار اجلاس است.

یونسکو در جریان برگزاری کنفرانس عمومی، پذیرای رؤسای کشورها و دولت‌ها خواهد بود که به مناسبت برگزاری نشست رهبران، هفتادمین سال تأسیس یونسکو را گرامی خواهند داشت. دکتر روحانی رئیس محترم جمهور کشورمان نیز در این نشست شرکت و سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 313574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha