آیدا ابوترابی: از دنیای علم و فناری چه خبر؟! برخی از جالبترین و جدیدترین خبرهای علمی چند هفتهی گذشته را اینجا بخوانید!

دوچرخه شماره ۸۰۸

دوچرخه شماره ۸۰۸

در ماهی که گذشت، سیاره‌ی سرخ باز خبرساز شد! سازمان ناسا از کشف آب در حالت مایع روی كره‌ي مریخ خبر داد. بر اين اساس، مریخ سیاره‌‌ای خشک و بیابانی نیست. پیش از این، وجود آب جامد روی مریخ تأیید شده بود اما کشف آب مایع، از بزرگ‌ترین کشف‌های ناسا به شمار می‌آید.

دوچرخه شماره ۸۰۸

جشن برداشت محصول در لندن با برنده شدن کدوتنبل غول‌پیکر پایان یافت. دانش ژنتیک در چند سال اخیر به کمک کشاورزی آمده و تحولات جالبی را باعث شده است.

دوچرخه شماره ۸۰۸

بر اساس جدیدترین تحقیقات، استفاده‌ی زیاد از موتورهای جست‌وجو و وسایل رايانه‌ای، باعث ضعیف شدن حافظه می‌شود. در این تحقیق شش‌هزار بزرگ‌سال از کشورهای مختلف  مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که یک سوم این افراد برای به یاد آوردن اطلاعات روزمره به رايانه مراجعه می‌کنند.

دوچرخه شماره ۸۰۸

سازمان فضایی یک مجموعه عکس بی‌نظیر از سفر فضانوردان آپولو به ماه را منتشر کرده است. این عکس‌ها که به کمک دوربین«هاسلبلاد» گرفته شده، بعد از سال‌ها تلاش، روی سایت «فلیکر»جمع‌آوری شده‌اند.

دوچرخه شماره ۸۰۸

يك نوجوان 15 ساله‌ي هندی، با کمک چند مهندس، دستگاه خلاقانه‌ای برای کمک به زائران ساخته است. ماجرا از این قرار است كه برخی از مکان‌های مذهبی در هند، خیلی شلوغند و حفظ سلامت زائران اهمیت زیادی دارد. پادری هوشمند دستگاهی است که گام‌های افراد در هنگام عبور از در را می‌شمرد و تراکم جمعیت را محاسبه و داده‌ها را گزارش می‌دهد.

دوچرخه شماره ۸۰۸

معرفی می‌کنم؛ یکی از روبات‌های معروف سال 2015 میلادی که 20سانتی‌متر قد دارد و کارهای زیادی مثل پخش فیلم و عکس و صحبت با صاحبش را بلد است. البته کار اصلی‌ «روبوهون» (RoBoHoN) ساخت ژاپن، تلفن‌بودن است!

دوچرخه شماره ۸۰۸

این‌جا یکی از جاهایی است که در چند هفته‌ی گذشته توجه خیلی از رسانه‌ها و خبرنگاران را به خودش جلب کرد. آکادمی سلطنتی علوم سوئد در استکهلم که هر سال برندگان جایزه‌ی نوبل را اعلام می‌کند. جایزه‌ی نوبل شیمی امسال به‌خاطر تحقیقات روی دی‌ان‌ای، جایزه‌ی فیزیک به‌خاطر تحقیقات روی نوترینو و جایزه‌ی نوبل پزشکی به‌خاطر تحقیقات روی عفونت‌های ناشی از انگل و درمان مالاریا به دانشمندان اهدا شد.

کد خبر 313234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha