همشهری آنلاین: معاون وزیر جهاد کشاورزی از ادامه داشتن اعتراض این وزارتخانه نسبت به ورود و عرضه غیرقانونی محصولات کشاورزی به ویژه انواع میوه به کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون آفت مگس مدیترانه در استان‌هایی مانند کردستان و آذربایجان غربی شیوع پیدا کرده که سوغاتی میوه‌های قاچاق است.

Fruit

به گزارش ایسنا، محمد علی طهماسبی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی پیش از این بارها با وزارت کشور و استانداران مرزی مکاتباتی برای جلوگیری از واردات غیرقانونی و عرضه میوه‌های قاچاق به کشور داشته است، چرا که از سویی محصولاتی مانند سیب روی دست تولید‌کنندگان باقی مانده و دولت مجبور است به صورت تضمینی بخرد و از سویی دیگر شاهد عرضه قاچاق این محصولات هستیم.

سودجویی رانت‌خواران و قاچاق‌چیان به اسم "واردات پیله‌وری"

وی افزود: از طرفی دولت مجبور است برای حمایت از تولید‌کنندگان، تولیدات اضافی را بخرد و از سوی دیگر عده‌ای قاچاقچی و رانت‌خوار تحت عنوان "واردات پیله‌وری" اقدام به ورود غیرقانونی میوه به کشور می‌کنند و برایشان هیچ چیز جز جیب خودشان مهم نیست.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر مگس میوه در کردستان و آذربایجان غربی شیوع پیدا کرده است، در حالی که در این استان‌ها هیچ‌گاه شاهد این بیماری و آفت نبوده‌ایم که نشان می‌دهد شیوع این بیماری حاصل و سوغاتی واردات غیرقانونی و میوه‌های قاچاق است.

طهماسبی اعلام کرد: این موضوع به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعکس شده است و مطبوعات دائما نسبت به این موضوع انتقاد می‌کنند اما متاسفانه گوش شنوایی برای این مساله وجود ندارد.

وی درباره‌ عرضه آزادانه میوه‌های قاچاق در میادین اصلی میوه و تره‌بار کشور نیز تصریح کرد: این وظیفه وزارت جهاد کشاورزی نیست که جلوی عرضه این محصولات را بگیرد و وظیفه دیگر دستگاه‌های نظارتی است تا جلوی آن را بگیرند اما بارها اعتراض خود را نسبت به این مسائل اعلام کردیم.

کد خبر 313212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha