همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: ۶۰ درصد فاضلاب بندرعباس بدون تصفیه وارد دریا می‌شود که در هر ثانیه بیش از ۸۰۰ لیتر پساب شهری و صنعتی است.

۶۰ درصد فاضلاب بندرعباس بدون تصفیه وارد دریا می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر صمد حمزه‌ئی در اولین نشست تخصصی بررسی آلودگی‌های زیست محیطی دریا در بندرعباس افزود: عمده‌ترین منابع تهدیدات محیط زیستی در بندرعباس ورود پساب فاضلاب شهری و صنعتی به دریا، عدم ساماندهی خورها، پیشروی نامناسب خشکی در دریا، تخلیه سوخت قاچاق به دریا، تخلیه آب توازن کشتی‌ها در دریا، ساخت موج‌شکن‌ها و بندرگاه‌های متعدد و بدون ضابطه‌های زیست محیطی در ساحل بندرعباس است.

حمزه‌ئی تصریح کرد: ساخت موج‌شکن‌ها و بندرگاه‌های متعدد در بندرعباس باعث تضعیف جریان کرانه‌ای آب شده است که نقش آن اختلاط آب‌های کم عمق ساحلی با آب‌های عمیق دور از ساحل است.

حمزه‌ئی این پدیده را باعث ماندگاری آلودگی و پائین آمدن توان پالایش آلودگی در ساحل دریا عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان تصریح کرد: تغییر الگوهای جریان، موج و جزر و مد و تغییر شکل فرمایش و نهشت رسوبات، عدم توجه به شیب ساحلی و استفاده از مصالح نامرغوب بدون توجه به دانه‌بندی رسوبات ساحلی و تشکیل پشته‌های جدید از عمده مشکلات پیش آمده در پیشروی‌های اخیر در دریا و ساخت موج‌شکن‌های متعدد در ساحل بندرعباس است.

حمزه‌ئی افزود: دریا ثروت بین نسلی است و توجه به توسعه پایدار آن می‌تواند متضمن رسیدن درست این امانت به آیندگان باشد.

کد خبر 313195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha