همشهری آنلاین: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر از تلاش برای جمع‌آوری مخازن زباله در سطح پایتخت خبرداد.

به گزارش ايسنا، محمد حقانی با انتقاد از جانمایی مخازن زباله در معابر و خیابان‌های پایتخت گفت: مخازن زباله، حقوق شهروندی را زیر سوال می‌برند؛ چرا که بوی نامطبوع، شیرابه و... ناشی از نصب این مخازن مشکلات عدیده‌ای برای همسایگان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این مخازن زباله موجبات نارضایتی مردم را فراهم و موجب تضییع حقوق شهروندی است، گفت: زمانی نه چندان دور شعارهایی در مورد «شهرما، خانه ما» و «زباله‌ها را راس ساعت 9 بیرون از خانه بگذارید» را در راستای فرهنگ‌سازی در تمام سطح شهر تبلیغ کردیم؛ اما حال با نصب مخازن زباله این اقدامات فرهنگسازی که تقریبا نیز بین مردم شناخته شده بود، از بین رفت چرا که مردم یاد گرفتند هر زمانی که بخواهند می‌توانند زباله‌های خود را به خارج از منزل منتقل کنند.

وی در مورد جستجوی معتادان و... در میان زباله‌ها نیز گفت: مخازن زباله فرصتی را فراهم کردند تا معتادان و... هر زمان که مایل باشند نسبت به رصد این مخازن اقدام کرده و بهداشت عمومی را به خطر اندازند؛ چراکه این تفکیک داخل مخازن به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی است و شهرداری نمی‌تواند با این مساله برخورد کند.

حقانی در مورد جانمایی صحیح این مخازن نیز گفت: بر اساس استاندارها باید سطل‌های زباله در فواصل متغیر نصب شوند، اما باید بگونه‌ای باشد تا در اندک زمان مردم به این سطل‌ها دسترسی پیدا کنند.

حقانی افزود: در کمیسیون سلامت و محیط زیست به دنبال جمع‌آوری این مخازن هستیم.

کد خبر 313055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha