چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب آینده سازمان جهانی تجارت، نگرش انتقادی منتشر شد.

این کتاب از سوی دفتر نمایندگی تام الاختیار تجاری جمهوری اسلامی ایران و شرکت چاپ و نشر بازرگانی در300 صفحه به قیمت 3500 تومان در تیراز 1000 نسخه چاپ شده و متشکل از دوبخش است که توسط گروه کارشناسان مذاکرات تجاری دفتر نمایندگی تام الاختیار تجاری جمهوری اسلامی ایران ترجمه شده است.

بخش نخست این کتاب ترجمه متن کامل گزارش ساترلند در خصوص اصلاح سازمان جهانی تجارت است که با عنوان"آینده سازمان جهانی تجارت: بررسی چالش‌های نهادی در هزاره جدید"در اواخر سال 2004 از سوی سازمان جهانی تجارت منتشر شد.

این گزارش به درخواست و ابتکار سوپاچای پانیچ پاکدی مدیر کل وقت سازمان جهانی تجارت و توسط یک هیات مشورتی 8 نفره به ریاست پیتر ساترلند تهیه شده است.

گزارش ساترلند که در 9 فصل تنظیم شده به بررسی نقایص و تنش های موجود در سازمان جهانی تجارت و ارائه پیشنهادهای برای اصلاح آن می پردازد.

بخش دوم کتاب "آینده سازمان جهانی تجارت: نگرش انتقادی" مجموعه مقالاتی در نقد گزارش ساترلند است که در "فصلنامه بررسی تجارت جهانی"منتشر شده است.

این مجموعه مقالات دربردانده 7 مقاله از اقتصاددانان و حقوقدانان برجسته تجاری در ارزیابی و بررسی موضوعات و توصیه های گزارش ساترلند است.

کد خبر 31280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز