پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

اداره حمایت از مصرف کنندگان در بروکسل می‌گوید اروپا در مورد رسوایی عرضه غیرقانونی گوشت آلوده اسب هیچگونه اقدامی نکرده است. انگار ماجرا ادامه دارد. گزارشی از یورونیوز در این زمینه:

horse-meat scandal

اداره حمایت از مصرف کننده در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا گزارش داده است که اروپا در مورد رسوایی سال گذشته در مورد عرضه غیرقانونی گوشت آلوده اسب هیچگونه اقدامی نکرده و اکنون هم برچسب‌ها فاقد اطلاعات لازم و گوشت‌های عرضه شده در اغلب موارد حاوی مواد منع شده شیمیایی است یا اصولا آن گوشتی نیستند که روی برچسب نوشته شده است.

مونیک گوینز، رئیس اداره حمایت از مصرف کننده می‌گوید: "یک غذای سنتی در بلژیک گوشت گاو چرخ شده است که خام مصرف می شود. فکر می کنید گوشت گاو است در حالیکه گوشت خوک می خورید. این غیر قابل قبول است."

بسیاری از انواع گوشت خام در فروشگاههای اروپا با برچسب تقلبی به فروش می‌رسد.

کارشناس مواد غذایی این سازمان می‌گوید: "مصرف کننده برچسب روی گوشت را می‌خواند. اما تولیدکنندگان مواد غذایی به شیوه‌های بسیاری متوسل می‌شوند که شما آنچه را فکر می‌کنید می‌خرید، نخرید. موسسه ما نتیجه این تحقیقات را به اطلاع کمیسیون اروپا می رساند. ما صدایی هستیم که نتایج این آزمایشات را به گوش رهبران اروپا می‌رسانیم تا برای مسائل مطرح شده، راه حل یافت شود."

اما با ادامه بحران مالی و اکراه مقامات در پیگیری متخلفین مواد غذایی، پیام مصرف کننده احتمالا توجه کشورهای اتحادیه اروپا را جلب نخواهد کرد.

کد خبر 312759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha