سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

کارمندان و بازنشستگان دولتی در اولویت دریافت وام کالای ۱۰ میلیونی قرار گرفته‌اند.

عباس هاشمي مدير كل صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح کارت اعتباری کالای ایرانی طی یک هفته آینده خبر داد و گفت: در مرحله اول، حقوق بگیران و بازنشستگان دولتی مشمول این طرح می‌شوند. به گزارش شاتا، وي افزود: در این طرح خریداران می‌توانند با دریافت کارت اعتباری و مراجعه به فروشگاه‌های اعلام شده نسبت به خریداری کالاهای باکیفیت ایرانی اقدام کنند.

هاشمي نرخ سود این نوع از تسهیلات را 12 درصد اعلام کرد و افزود: فاز اول این طرح با همکاری بانک مرکزی انجام می شود و از آنجا که تأکید وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت بر اجرای سریع این طرح بوده است طوری عمل شد تا مراحل اعتبارسنجی متقاضیان در بانک‌ها به حداقل برسد.

وی تأکید کرد: در این طرح کالاها از لحاظ کیفیت، قیمت و دوام و نیز خدمات پس از فروش گزینش شده هستند و به این ترتیب با امکان انتخاب کالا توسط مشتریان فضای رقابتی عادلانه‌ای برای فروش ایجاد می شود. هاشمی اعتبار این کارت‌ها را از زمان دریافت تا آغاز فرایند خرید 2 ماه اعلام کرد و گفت: بازپرداخت اقساط کالاهای خریداری شده در این طرح طی 24 قسط تعیین شده است. این مقام مسئول افزود: شیوه‌نامه، فهرست کالاها، واحدهای تولیدی و چگونگی انجام کار با بانک مرکزی هماهنگ شده است و احتمالاً طی یک هفته آینده اجرایی شود. این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: برای جلوگیری از هر گونه تخلف شناسه تولیدکننده، شناسه کالا و مرکز فروش مشخص و خرید به صورت کاملاً شفاف و به واسطه تراکنش ها قابل انجام است که پول مستقیم به حساب واحد تولیدی واریز می‌شود.

  • بقيه مردم چه مي شوند؟

اگرچه اعلام شده كه كارمندان و بازنشستگان در اولويت دريافت وام كالا قرار گرفته‌اند، اما با اين حال اين سؤال پيش مي‌آيد كه تكليف بقيه مردم از جمله كارگران و شاغلان دستگاه‌هاي غيردولتي چه مي شود؟ در اولويت قرارگرفتن كارمندان دولت و بازنشستگان دولتي در پرداخت تسهيلات خريد كالاي داخلي در حالي صورت مي‌گيرد كه شائبه تبعيض‌آميز بودن سياست اخير دولت را تقويت مي‌كند. به ويژه اينكه طرح پيشنهادي دولت و بانك مركزي يك طرح كوتاه‌مدت و شش‌ماهه است و اصلا مشخص نيست چه ميزان تسهيلات قرار است در قالب خريد كالاي داخلي داده شود و آيا منبعي براي بقيه مردم باقي مي‌ماند يا خير؟

کد خبر 312432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha