همشهری آنلاین: تیم ایران با مجموع ۹ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز، بالاتر از تیم‌های آلمان، انگلیس و اسپانیا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

Iran Kickboxing Team

سومين روز از مسابقات جهاني كيك بوكسينگ ٢٠١٥ البير اسپانيا در حالي آغاز شد كه تيم ايران با ١٢ فيناليست در سه رده بزرگسالان، جوانان، بانوان و يك نفر هم در استايل فول كنتاكت بزرگسالان، يكي از شانس‌هاي كسب عنوان اول تيمي بود.

به گزارش روابط عمومى فدراسيون ورزش‌هاى رزمى، در اولين بازي روز سوم در دسته ٥٥ كيلو گرم جوانان، اميرحسين اكبري، ملي‌پوش مازني در مقابل حريفي از آلمان تن به شكست داد و به مدال نقره جهان رسيد.

در دومين فينال اميد طيبي ملي‌پوش ٦٠ كيلوي كرمانشاهي تيم ملي جوانان به مصاف حريفي از اسپانيا رفت و با شكست حريف به مدال طلاي اين وزن دست يافت و باعث ترميم روحيه كاروان ورزشي ايران شد.

در سومين و آخرين ديدار فينال جوانان، اميرحسين سرتيپي، نماينده وزن اوپن جوانان وارد رينگ شد و با شكست حريف كويتي به گردان‌آويز طلا رسيد و به اين ترتيب پرونده تيم ملي ٣ نفره جوانان با كسب ٢ طلا و ١ نقره در جهاني ٢٠١٥ اسپانيا بسته شد و چشم‌ها به ٦ فيناليست استايل لوكيك بزرگسالان و ١ فيناليست استايل فول كنتاكت و ٢ فيناليست استايل لايت كنتاكت بانوان دوخته شد.

در ادامه نبرد فيناليست‌ها، نوبت به سعيده فردصانعي نماينده وزن ٥٥ كيلو كه در يك مبارزه جانانه با حريف آلماني متاسفانه مغلوب ناداوري شد و علي‌رغم شايستگي به مدال نقره اين وزن دست يافت.

فيناليست بعدي، نماينده وزن +٦٥ كيلوي تيم ملي كيك بوكسينگ بانوان، سميه قمري بود كه با قبول شكست از حريف اسپانيايي به مدال نقره رسيد و به اين ترتيب پرونده تيم سه نفره بانوان با ٢ مدال نقره و ١ برنز از آوردگاه جهاني ٢٠١٥ البير اسپانيا بسته شد.

در اولين فينال بزرگسالان استايل لوكيك، احمد نيك‌كار، ورزشكار گيلاني تيم ملي با شروعي طوفاني در همان ثانيه اول راند اول پس از يك بار ناك‌داني حريف انگليسي، در دقيقه اول راند يك حريف را ناك‌اوت كرد و مدال طلاي وزن ٦٠ كيلوي جهان را تصاحب كرد.

حسين حسين‌زاده، نماينده وزن ٦٥ كيلو در ديدار فينال به مصاف حريفي از كويت رفت و در همان راند اول با ناك اوت كردن وي صاحب مدال طلاي اين وزن شد.

حسين حياتي در وزن ٧٠ كيلو مقابل حريفي از انگلستان به ميدان رفت و پس از ٣ راند مبارزه جانانه موفق به شكست حريف و تصاحب مدال طلاي جدول پرترافيك اين وزن ٧٠ شد.

چهارمين نماينده فيناليست ايران سهراب بهرامي بود كه در دسته ٨٠ كيلو مقابل حريفي از جمهوري چك وارد رينگ شد و توانست با شايستگي پيروز ميدان شده و مدال طلا را از آن خود كند.

ديگر نماينده ايران سينا كريميان بود كه در دسته ٩٠- كيلوگرم مقابل حريفي از لبنان بازي فينال را برگزار كرد و با ناك‌اوت كردن حريف در ثانيه‌هاى آغازين پيروز بازي فينال شد و مدال طلاي اين وزن را به گردن آويخت.

آخرين ديدار فينال استايل لوكيك را هم جعفر احمدي، كاپيتان تيم ملي در وزن +٩٠ كيلوگرم مقابل نماينده قدرتمند آلمان برگزار كرد و در يك نبرد سراسر هيجان و حمله كه تمام سالن و حضار را معطوف خود كرده بود، نماينده دسته فوق سنگين ايران با يك تركيب زيباي چپ راست و آپركات قدرتمند حريف را ناك‌اوت كرده و به مدال طلاي اين دسته رسيد.

مجتبي حسيني هم تنها نماينده استايل فول كنتاكت بود كه در مقابل حريف آمريكايي خود داخل رينگ رفت و پس از ٣ راند مبارزه جانانه با قبول شكست به مدال نقره اين وزن بسنده كرد.

و پرونده بزرگسالان نيز با ٦ طلا و ١ نقره در مسابقات جهاني البير ٢٠١٥ اسپانيا بسته شد و تيم ايران با مجموع ٩ طلا و ٣ نقره و ٢ برنز در مجموع تيمي به مقام اول تيمي جهان رسيد و تيم آلمان به مقام دوم و انگلستان و اسپانيا به مقام سوم تيمي رسيدند.

نكته جالب اين مسابقات، حضور چندين ايراني از كشورهاي مختلف بود كه ضمن داشتن اقامت آن كشورها و عضويت در تيم‌هاي ملي آنها، همگي با پرچم‌هاي ايران روي رينگ و سكوهاي قهرماني حاضر مي‌شدند.

 

کد خبر 312364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha