دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت: بارش‌های اخیر سراب "سبزعلی" که منبع اصلی تغذیه تالاب هشیلان است را تا ۵۰ درصد احیاء کرد.

احیای ۵۰ درصدی منبع تغذیه "تالاب هشیلان"

به گزارش ايسنا، کاظم علیزاده با اشاره به بارش‌های خوبی که اخیرا داشتیم، اظهار کرد: این بارش‌ها تاثیر مثبتی بر منابع آبی استان داشت.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کرمانشاه خاطر نشان کرد: بارش‌های اخیر باعث جاری شدن آبی در سراب روانسر که دچار کم‌آبی شده بود گردید که طی 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده ‌است. مقدار خوبی از آب هم در سراب نیلوفر جمع شده، اما تاثیرات خشکسالی بر این سراب بیش از آن است که با این بارندگی رفع شود. جاری شدن آب در سراب نیلوفر این منطقه را به استراحتگاه خوبی خصوصا برای پرندگان و گونه‌های مهاجر تبدیل کرده است.

این مسئول با بیان این که موردی از تلفات در گونه‌های گیاهی و جانوری استان به دلیل بارش‌های اخیر نداشتیم، گفت: گونه‌های جانوری چون در طبیعت زندگی می‌کنند می‌دانند چگونه خود را با شرایط وفق دهند و از این رو آسیب زیادی نمی‌بینند.

علیزاده خاطر نشان کرد: به علاوه مشکلی برای تغذیه گونه‌های جانوری نیز ایجاد نشده است و مشکل تغذیه تنها در زمان برف سنگین رخ می‌دهد که روی گیاهان و منابع تغذیه پوشیده شود.

وی بارش‌های اخیر را زمینه‌ای برای تنفس گونه‌های گیاهی دانست و افزود: گرد و غبار زیادی روی گیاهان نشسته بود که با این بارش‌ها پاک شد و این گونه‌ها نفس کشیدند. گرد و غباری که روی گیاهان می‌نشیند یکی از عوامل مهم خشکیدگی گونه‌های جانوری است. با این بارش‌ها روزنه گیاهان باز شد. به علاوه گونه‌های گیاهی برای مصرف جانوران نیز خوش خوراک‌تر شدند.

وی معتقد است، بارش‌ها منابع آبی برای تغذیه گونه‌های گیاهی را نیز فراهم کرده و به علاوه زمینه برای رویش دانه‌هایی که در خاک هستند را نیز ایجاد نموده است.

کد خبر 312343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha