همشهری آنلاین: کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح آهن‌یاری دانش‌آموزان دختر دبیرستانی، گفت: موضوع ارائه شیر غنی از ویتامین D به دانش آموزان در دست بررسی است.

ارائه شیر غنی از ویتامین D به دانش آموزان

فرید نوبخت حقیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با برنامه‌های وزارت بهداشت برای بهبود تغذیه در میان دانش‌آموزان، اظهار داشت: وزارت بهداشت یک برنامه کلی در این زمینه داشته که در همه مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: در برنامه وزارت بهداشت جنبه سلامت دانش‌آموزان، بهبود تغذیه و اصلاح آن مورد توجه قرار گرفته و کارشناسان به مدارس مراجعه کرده و در این زمینه برنامه‌های آموزشی اجرا می‌کنند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه با اشاره به طرح آهن‌یاری دختران دبیرستانی سراسر کشور، گفت: در حال حاضر این طرح در دست اجرا است و طی 16 هفته دختران دبیرستانی از این طریق با کمبود آهن آنها مقابله می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه هر هفته یک قرص آهن به دانش‌آموزان دختر دبیرستانی ارائه می‌شود، عنوان کرد: تمام مدارس دخترانه دولتی در طرح آهن‌یاری قرار دارند و این موضوع با همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه شیر مدرسه طی چند سال اخیر در همه مقاطع با هماهنگی آموزش و پرورش اجرا می‌شود و تمامی دانش‌آموزان هفته‌ای چند بار با شیر در مدرسه تغذیه می‌شوند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه با اعلام اینکه ارائه شیر غنی شده با ویتامین D به دانش‌آموزان در حال برنامه‌ریزی است، گفت: باید تمامی امکانات ارائه این شیر از جمله تولید توسط صنایع لبنی و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌ها فراهم شود.

نوبخت افزود: بهبود بوفه مدارس و ارتقای آن از سال پیش طی تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت منعقد شده و بر همین اساس دستورالعمل و نحوه کارکرد بوفه‌های مدارس ابلاغ شده است.

وی گفت: در طرح بهبود بوفه مدارس، غذاهای ممنوع و غذاهای توصیه شده به تمامی مدارس اعلام و مقررات بهداشتی این بوفه‌ها و چگونگی ارائه مواد غذایی به دانش‌آموزان تعیین شده است.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای طرح بهبود بوفه مدارس بر عهده بازرسین آموزش و پرورش است، افزود: البته کارشناسان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز موظفند تمامی اماکن تحت پوشش خود از جمله بوفه مدارس را به صورت دوره‌ای مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و فضای این محیط‌ها را از لحاظ بهداشتی بررسی کنند.

کد خبر 311852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha