مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دخالت‌های وزارت کشور و راهور مواردی است که نایب رئیس شورای شهر تهران به عنوان دلایل افزایش مشکلات تاکسیرانی در جلسه شورای شهر از آنها نام برد.

حسن بیادی روز سه‌شنبه در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، با بیان اینکه هماهنگی میان وزارت کشور، راهنمایی و رانندگی و سازمان تاکسیرانی وجود ندارد، گفت: «هدف از راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های خصوصی، کاهش مشکلات عدیده تاکسیرانان در بخش‌های مختلف بیمه، بازنشستگی، تعویض خودروهای فرسوده بود اما این مشکلات نه تنها رفع نشده بلکه بیشتر هم شده است.»

به گفته او برخلاف موفقیت‌آمیز بودن خصوصی‌سازی اتوبوسرانی، خصوصی‌سازی تاکسیرانی به دلیل دخالت‌های وزارت کشور و راهور نه تنها موفق نبوده بلکه مشکلات تاکسیرانان همچنان باقی است و به تعداد تاکسیرانان مشکل دار نیز افزوده شده است.

او گفت: «یک سازمان تاکسیرانی به 30 سازمان تبدیل شده که اهداف شورا و شهرداری را پیگیری نمی‌کنند.»

به اعتقاد او قرار بود که تاکسیرانان زیر نظر شرکت‌های خصوصی بیمه شوند اما این کار تاکنون صورت نگرفته است.

او گفت: «اگر قرار بود که هر کس با کشیدن یک خط قرمز بر روی کاپوت زانتیای خود امکان استفاده از کارت سوخت را پیدا کند، دیگر چه نیازی به تشکیل این شرکت‌ها بود.»

بیادی اعتقاد دارد تاکسیرانان به دلیل ناهماهنگی‌های موجود سردرگم هستند و هیچ کس هم پاسخگو نیست. تاکسی‌داران نمی‌دانند به چه کسی مراجعه کنند. وزارت کشور، راهنمایی و رانندگی و سازمان تاکسیرانی با هم جلسه می‌گذارند اما بعد از جلسه هر کس کار خود را انجام می‌دهد.

او در پاسخ به اظهارات چمران مبنی بر اینکه روز یکشنبه هفته آتی محرابیان رئیس ستاد تبصره 13 در جلسه شورا حضور خواهد داشت، گفت: «اتفاقا مشکل ما خود ایشان هستند. با اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده باعث شدند که هزاران خودروی فرسوده وارد ناوگان تاکسیرانی شود.»

کد خبر 31164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز