سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

محمدجواد‌پاینده : تساوی فاتح تریم مقابل مالت، دنیزلی را به نیمکت تیم‌ملی ترکیه نزدیک‌تر کرد.

 فاتح که در ترکیه ملقب به امپراتور است، پس از ناکامی در صعود ترکیه به جام جهانی در آستانه یک ناکامی دیگر قرار دارد. مطبوعات ترکیه همچنان علاقه دارند از دنیزلی- فردی که رقابت همیشگی با تریم داشته- به عنوان سایه فاتح در نیمکت تیم‌ملی ترک‌ها نام ببرند.

در همین حال انتشار خبری در سایت گل که روز گذشته صورت پذیرفت، دنیزلی را به عنوان گزینه‌ای برای نیمکت‌ تیم‌ملی ایران مطرح کرد. گویا همچنان بازی با نام دنیزلی ادامه دارد.

از نیمه‌شب خلوت فرودگاه مهرآباد که پیرمرد چمدان ناکامی‌هایش را به دنبال خود می‌کشید، ماه‌ها می‌گذرد و هنوز دلیلی برای بازگشت او به فوتبال وجود ندارد. شاید هنوز زمان آن فرانرسیده که تلخی روزهای آخر حضورش در ایران را فراموش کند و در هراس از بی‌رحمی فوتبال، به بازگشت نمی‌اندیشد.

انتظار می‌رفت در پی جدایی تلخ این مربی از باشگاه پرسپولیس، حداقل مدتی نام دنیزلی به فراموشی سپرده شود اما وی همچنان در کانون توجه جامعه فوتبال قرار دارد، آن‌چنان که از او نه با خاطره ناکامی‌هایش، بلکه با توجه به سبک ویژه بازی تیم‌هایش یاد می‌شود.

 فوتبال ایرانی، مربی ترک‌تبار را هرگز فراموش نکرده و مصطفی دنیزلی همچنان نزدیک‌ترین آلترناتیو خارجی نسبت به نیمکت‌های ناکام است، خصوصاً در شرایطی که قرار است حدود یک ماه دیگر سفری به ایران داشته باشد و این سفر از نگاه اهالی فوتبال بی‌ارتباط به حضور مجدد او در فوتبال ایران نخواهد بود.

 پیرمرد در زادگاهش به استراحت مشغول است و دور از فضای پر تنش فوتبال با خنده از احساس خوشایندش در این روزهای خالی از فوتبال می‌گوید. در این‌سو اما هیچ‌کس او را خارج از چارچوب فوتبال تصور نمی‌کند و همچنان یک علامت سوال؛ دنیزلی در انتظار کدام پیشنهاد مناسب و قابل توجه از فوتبال فاصله گرفته تا روز موعودش فرا برسد؟

 این اصلی‌ترین انگیزه رسانه‌های داخلی است که آنها را وادار به خبرسازی در مورد دنیزلی می‌کند. گزینه نخست، راه‌آهن تهران بود که با حضور محمدحسن انصاری‌فرد از نگاه رسانه‌ها نزدیک به دنیزلی محسوب می‌شد و از وی به عنوان جانشین میثاقیان یاد شد. پیرمرد اما در پاسخ به این شایعه باز هم خندید.

 ارائه چنین پیشنهادی از سوی مدیرعامل راه‌آهن و پاسخ مثبت دنیزلی به آن، چندان معقول و منطقی به نظر نمی‌رسید و البته با گذشت چند هفته از رقابت‌های لیگ این شایعه خاموش شد.

 ناکامی استقلال هم نام گزینه‌های خارجی را به جایگاه حجازی نزدیک کرد که در این بین بازهم مصطفی دنیزلی مطرح شد. حتی فتح‌الله‌زاده به وضوح از اعتقادش نسبت به این مربی ترک‌تبار گفت ولی تاکید کرد که همچنان از حجازی حمایت می‌کند. دنیزلی در پاسخ به این شایعه گفت: پیشنهادی نشده و من هم چنین تصمیمی ندارم.

ارتباط انصاری‌فرد و دنیزلی حالا به شکل دیگری شایعه همکاری مجدد آنها را مطرح کرده و این‌بار از بازگشت مربی ترکیه‌ای به فوتبال ایران در رده ملی خبر می‌دهند. انتشار چنین خبری در خبرگزاری ایرنا، طبیعتاً انعکاس قابل‌توجهی داشت تا جایی‌که سایت مطرح و بین‌المللی گل هم این خبر را منتشر کرد: دنیزلی ، مردی برای ایران؟

 در این خبر از قول مصطفی دنیزلی که مشغول صحبت کردن در شبکه تلویزیونی DSPort بوده، آمده است: یک مقام رسمی در فدراسیون فوتبال ایران به من پیشنهاد هدایت تیم‌ملی این کشور را داد، من هنوز پاسخی نداده‌ام اما به تجربه هدایت یک تیم‌ملی در آسیا علاقمندم، ‌خصوصا تیم‌ملی ایران. برای انجام مذاکرات تکمیلی به ایران سفر خواهم کرد.

 روز گذشته همچنین خبری در مورد سفر مخفیانه دنیزلی به ایران و مذاکره مستقیم وی با محمدحسن انصاری‌فرد در سفارت ترکیه منتشر شد. بر اساس این خبر، دنیزلی روز دوشنبه هفته گذشته وارد ایران شد و ساعتی مخفیانه با انصاری‌فرد در خصوص هدایت تیم‌ملی ایران مذاکره کرد.

 این خبر عجیب ابتدا با واکنش انصاری‌فرد مواجه شده:« این اخبار مربوط به رسانه‌هاست. من نه با دنیزلی دیدار کرده‌ام و نه در چند ماه اخیر او را دیده‌ام.» انصاری‌فرد پیش از این در مورد راه‌آهن نیز شایعه مذاکره با دنیزلی را به شدت تکذیب کرده بود. سرمربی سابق باشگاه‌های پاس و پرسپولیس تهران در زادگاهش به استراحت و البته برخی فعالیت‌های اقتصادی مشغول است اما از انتشار چنین اخباری در ایران، اظهار تعجب می‌کند.

مصطفی دنیزلی در گفت‌وگو با همشهری پس از شنیدن خبر ورود مخفیانه‌اش به تهران و مذاکره با انصاری‌فرد مطابق معمول با صدای بلند خندید.دنیزلی گفت:‌ در بین همه خبرهایی که در این مدت شنیده‌ام، این خبر عجیب‌تر و جالب‌تر بود.

 من اینجا هستم در زادگاه خودم و همچنان مشغول استراحت، هرچند هنوز خیلی‌ها باور نمی‌کنند که به فوتبال فکر نمی‌کنم اما واقعاً از این شرایط خشنودم. روز دوشنبه هم در خانه خودم نشسته بودم. نه به ایران سفر کردم و نه مشغول مذاکره با نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران بوده‌ام. بخش قابل‌توجهی از این اخبار به نقل از دنیزلی و در رسانه‌های ترک‌زبان منتشر شده است.

 پیش از این در زمان همکاری این مربی با باشگاه پاس نیز در خصوص دنیزلی چنین خبرهایی از سوی رسانه‌های ترکیه منتشر می‌شد.« وی در این خصوص تنها به تکذیب کامل اکتفا می‌کند: من هیچ‌وقت چنین چیزی نگفته‌ام و از تمایل به همکاری با تیم‌ملی ایران صحبت نکردم.

 اگر رسانه‌های ترکیه چیزی اعلام کرده‌اند، از قول خودشان بوده است. من در چند برنامه تلویزیونی حاضر شدم اما در مورد فوتبال ایران صحبت خاصی نبود و نمی‌دانم چطور چنین موضوعی مطرح شده است.»

سفر دنیزلی به ایران اواخر ماه اکتبر صورت می‌گیرد، در حالی که سایت گل و رسانه‌های داخلی این سفر را مرتبط با پیشنهاد هدایت تیم‌ملی ایران دانسته‌اند: بعد از ماه رمضان به ایران سفری خواهم داشت. تقریبا 15 یا 16 اکتبر اما این سفر ارتباطی به مذاکره با باشگاه‌ها و یا تیم‌ملی ندارد.

مدت‌ها بود که قصد سفر به ایران و دیدار با دوستانم را داشتم.با توجه به شرایط فعلی فوتبال کشور، پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ارائه چنین پیشنهادی به دنیزلی معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد، در حالی‌که طبیعتاً رئیس جدید فوتبال در خصوص ابقای قلعه‌نویی و یا استفاده از مربی دیگری برای تیم‌ملی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مشخص نیست بازی مشکوک رسانه‌ای با نام دنیزلی که همچنان شخصیت جذابی برای جامعه فوتبال دارد، از سوی چه جریانی صورت می‌گیرد و چه هدفی را دنبال می‌کند حتی تکذیب‌های چندباره دنیزلی هم از حجم این شایعات کم نکرده است.

کد خبر 31134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز