همشهری آنلاین: معاون سابق ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طلاق فقط به سبب مشکلات اقتصادی رخ نمی‌دهد و برای نمونه میزان طلاق در شمال تهران حدود دو برابر جنوب تهران است و علل وقوع طلاق باید به طور دقیق بررسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمود گلزاری در نخستین جلسه کمیته ملی پیشگیری از طلاق افزود:‌ در حوزه طلاق باید چندین گروه شامل روانشناسان، جامعه شناسان، اقتصاددانان و وکلا همفکری کنند تا به نتایج مطلوبی برسیم.

وی گفت: البته برخی جامعه شناسان، طلاق را به دلیل اینکه ما در حال گذر از سنت به مدرنیته هستیم اجتناب ناپذیر می‌دانند.

این روانشناس افزود: البته ما در حوزه طلاق مشکلی هم با برخی وکلا داریم چرا که ما روانشناسان به دنبال ایجاد تفاهم هستیم اما برخی وکلا بیشتر به سمت تحقق طلاق حرکت می‌کنند.

در ادامه این نشست قائم مقام معاونت سیمای رسانه ملی گفت: ما تابعی از شرایط جهانی هستیم و مطمئن باشید سیر بالارفتن سن ازدواج پایین نمی آید و البته نباید شرایط مان را در این خصوص بحرانی توصیف کنیم.

رضا پورحسین افزود: در این شرایط کاری از روانشناسان برنمی آید و فقط باید سیاستگذاران ورود کنند و طلاق فعلاً با این شرایط رو به افزایش است.

وی گفت: ما باید تکلیف خود را با جهانی شدن و سبک زندگی موجود دنیا مشخص کنیم چرا که اقتصاد ما فردگرایانه و آموزش و پرورش ما التقاطی است.

کد خبر 311278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha