پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «دین و مبانی ارتباطات» تألیف حجت‌الله بیات عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث در ۳۲۸ صفحه توسط موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شد.

 کتاب دین و مبانی ارتباطات

کتاب «دین و مبانی ارتباطات» در سه بخش آشنایی با ارتباطات، دین و نظام ارتباطات توحیدی و دین و آینده ارتباطات به بررسی رابطه دین و ارتباطات می‌پردازد.

در توضیح پشت جلد اين کتاب آمده است: «گاه به "دانش ارتباطات" به دید علمی نوپا، کم‌عرصه و کم‌بهره نگریسته می‌شود؛ در حالی که موضوع آن مهم و فراگیر است و نه تنها در زندگی اجتماعی ما انسان‌ها، که در همه ابعاد زندگی مادی و معنوی و فراتر از آن، در همه نظام هستی جاری و درخور تامل است. بر این اساس، دانش ارتباطات مصطلح، تنها بخش اندک و البته مهم و کابردی آن به شمار می‌رود.

دین که خود ماهیت و کارکرد‌های ارتباطی دارد، چنین دورنمایی را از ارتباطات در نظام آفرینش ارائه می‌دهد؛ با این همه مبانی آن چندان کاویده نشده است.

آثاری که تا کنون در کشورمان درباره علم ارتباطات یا روابط اجتماعی انسان نگاشته شده در جای خود بسیار ارزشمند و پاسخ‌گو به نیازهای علمی است، ولی ویژگی‌هایی مانند پراکندگی، ترجمه و غیربومی بودن، جزءنگری و نگاه برون‌دینی و به‌ویژه کم‌رنگ بودن مباحث دین در بیشتر آن‌ها مهم‌ترین فلسفه نگارش این اثر به شمار می‌آید».

  • منبع: ايسنا
کد خبر 311238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha