همشهری آنلاین: شرکت‌کنندگان خارجی در همایش بین‌المللی میراث زبانی از کشورهای مختلف این همایش را فرصتی برای بازیابی و بررسی وضعیت کنونی زبان‌های مختلف سراسر جهان عنوان کردند.

Quest

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی، ابوموسی محمد عارف بالله، استاد دانشگاه از بنگلادش تصریح کرد: همایش میراث زبانی فرصت مناسبی برای شناخت زبان از دیدگاه اساتید مختلف زبان شناس از سراسر دنیا است.

وی گفت: این همایش فرصتی فراهم کرد تا متخصصان حوزه زبان از بسیاری از نقاط دنیا گردهم آیند و در مورد مباحث زبان به خصوص زبان فارسی به بحث و گفت و گو بنشینند.

او در گفت و گو با خبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری (richt.ir) گفت: زبان فارسی یکی از زبان‌های شیرین دنیا است که علاقمندان بسیاری برای یادگیری آن وجود دارد.

به گفته محمد عارف بالله، درحال حاضر 4 دانشگاه در کشور بنگلادش به تدریس زبان فارسی و 20 استاد رشته ادبیات و زبان فارسی به آموزش 500 دانشجو می‌پردازند.

یلنا مالچانوا، مدیر گروه زبان‌های ایرانی آکادمی علوم روسیه نیز همایش میراث زبانی را بسیار پربار توصیف کرد و افزود: همایش میراث زبانی سبب شد تا ما با مفاهیم و دانش بیشتری در حوزه زبان فارسی آشنا شویم.

او گفت: اینکه پژوهشگران و زبان‌شناسان ایرانی با مطالعه و پژوهش‌های گسترده‌ای که روی سکه‌های ساسانی انجام داده‌اند و تحقیقات گسترده‌ای راجع به 50 گویش استان فارس دارند بسیار جالب توجه است.

مدیر گروه زبان‌های ایرانی آکادمی علوم روسیه تاکید کرد: زبان فارسی یکی از زبان‌های مورد علاقه من است. به طوری که علاقه و اشتیاق من به اشعار و نثر فارسی به قدری است که جدای از آثار مربوط به ادبیات کلاسیک آثار بسیاری از نویسندگان معاصر را مطالعه می‌کنم.

این درحالی است که ولادیمیر ایوانف، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مسکو به دوستداران زبان فارسی در روسیه و دانشگاه‌های این کشور که به تدریس زبان فارسی می‌پردازند، اشاره کرد.

او گفت: دانشگاه مسکو در سال 10 دانشجوی زبان و ادبیات فارسی را برای آموزش آکادمیک می‌پذیرد و دانشگاه استراخان سالانه بیش از 15 دانشجو می‌پذیرد.

آنطور که ولادیمیر ایوانف می‌گوید: دانشجویان روسی که به زبان فارسی علاقمندند به دلیل ارتباط با دانشگاه‌های ایران از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند.

همایش بین‌المللی میراث زبانی که از روز گذشته با حضور شخصیت‌های فرهنگی و اندیشمندان و زبان‌شناسان داخلی و خارجی به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه آزاد اسلامی در سالن همایش‌های موزه ملی شروع شده است امروز نیز با برگزاری نشست‌های علمی و ارایه مقالات توسط زبان‌شناسان ایرانی وخارجی ادامه دارد.

کد خبر 311185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha