مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساعتی که فرمانده عملیات آپولو ۱۵ دیو اسکات در حین راه رفتن روی ماه به دست داشت،‌قرار است در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۵ در حراجی به نام RR به فروش برسد.

براساس گزارش CNN، اين فرصتي است كه علاقمندان مي‌توانند از آن براي دستيابي به تكه‌اي از تاريخ سفر‌هاي فضايي به ماه استفاده كنند. از آنجايي كه ساعت‌هاي امگا اسپيد‌مستر كه ناسا آنها را در اختيار فضانوردانش قرار داده‌بود،‌ جزو اموال دولتي به شمار مي‌روند و امكان فروش آنها وجود ندارد، ساعت بولوا كرونوگرافي كه كه اسكات در ماموريت آپولو 15 به دست داشت تنها ساعتي است كه به عنوان بخشي از اموال شخصي مدت زماني را در ماه سپري كرده‌ و امكان مالكيت آن وجود دارد.

ساعت

اسكات اين ساعت را به عنوان ساعت پشتيبان به همراه خود به فضاپيما بردتا درصورتي كه ساعت امگايش از كار افتاد،‌از آن استفاده كند.

در سال 2014 حراجي بوستون جوي‌استيكي كه اسكات از آن براي فرود روي سطح ماه استفاده كرده‌بود را به قيمت 610 هزار دلار به فروش رساند از اين رو حراجي RR كه قصد حراج ساعت اسكات را دارد تصميم گرفته تا قيمت پايه 50 هزار دلار را براي ساعت اعلام كند و انتظار دارد اين ساعت با قيمتي بالا به فروش برسد.

کد خبر 311161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha