مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

خط متروی فرودگاه مهرآباد به‌عنوان متفاوت‌ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت در مراحل نازک‌کاری و نصب تجهیزات برقی است و برای افتتاح آماده می‌شود.

هم‌اكنون اين خط با ۹۰درصد پيشرفت، هفته‌هاي پاياني براي تكميل و آماده‌سازي‌ جهت بهره‌برداري را سپري مي‌كند.

پروژه 2كيلومتري خط متروي فرودگاه مهرآباد از مسير انشعابي خط 4مترو در ايستگاه متروي بيمه هم‌اكنون با 90درصد پيشرفت عمليات، هفته‌هاي پاياني براي تكميل و آماده‌سازي‌ جهت بهره‌برداري را سپري مي‌كند. اين خط مترو، طراحي و مبلمان متفاوتي را به جهت تردد مسافران فرودگاهي نسبت به ديگر خطوط متروي تهران داراست؛ همچنين مبلمان داخلي واگن‌ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حركت قطارها و نيز قابليت تردد قطارها به‌صورت هوشمند و بدون راننده از ديگر ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين خط متروست.تعداد 4رام قطار ويژه خط متروي فرودگاه مهرآباد در شركت واگن‌سازي‌ تهران در مراحل تست نهايي است كه به‌زودي براي بهره‌برداري تحويل شركت مترو خواهد شد.

اين خط مترو داراي 4 ايستگاه است. ايستگاه متروي بيمه با زير‌بناي 13هزار مترمربع، 2 ورودي شمالي و جنوبي، رمپ و آسانسور معلولان، پله فرار در مواقع ضروري، سيستم هوارسان و هواساز به تونل و ايستگاه آماده بهره‌برداري است.اين ايستگاه بين 2 ايستگاه متروي آزادي و اكباتان در محدوده شهرك بيمه واقع است.

ايستگاه مترو(1) فرودگاه مهرآباد به طول حدود 60متر و به‌صورت جزيره‌اي و با زيربناي 1300مترمربع ساخته شده است؛ مسافراني كه قصد عزيمت به فرودگاه مهرآباد را دارند با تغيير خط 4مترو در ايستگاه بيمه به اين ايستگاه هدايت شده و به مقصد مي‌رسند.اين ايستگاه در محدوده ساختمان‌هاي اداري فرودگاه بين‌المللي مهرآباد واقع است.

ايستگاه مترو(2)فرودگاه مهرآباد با 2 ورودي شرقي و غربي و با زيربناي 5هزار مترمربع در محدوده ترمينال‌هاي يك و2فرودگاه قرار دارد و دسترسي آسان مسافران و كارمندان را از ناوگان مترو به داخل سالن مسافري فرودگاه ممكن مي‌سازد.

ايستگاه مترو(3)فرودگاه مهرآباد نيز با 2ورودي شرقي و غربي و با زيربناي 7هزار مترمربع در محدوده ترمينال‌هاي 4و 6 قرار گرفته و امكان دسترسي مسافران و كارمندان را به سالن‌هاي مسافري فرودگاه ميسر مي‌سازد. اين ايستگاه مجهز به LPS و ركتيفاير براي تأمين برق ريل و ايستگاه است كه در آينده نيز از طريق اين ايستگاه امكان اتصال شبكه مترو به خط 8مترو، متروي فرودگاه بين‌المللي امام(ره) و نيز خط 3 ايجاد خواهد شد.

كليه ايستگاه‌هاي مسير متروي فرودگاه مهرآباد در مقايسه با ايستگاه‌هاي ديگر خطوط متروي تهران كه 160متر است، كوتاه‌تر بوده و متناسب با مختصات فني و اجرايي اين پروژه با تعداد واگن كمتر مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.در حال حاضر ايستگاه متروي بيمه به‌طور كامل و همراه با تجهيزات برقي و پله‌هاي برقي آماده بهره‌برداري شده و ايستگاه‌هاي مترو(1)، (2) و (3) فرودگاه نيز مراحل نازك كاري و نصب تجهيزات را طي مي‌كنند.

کد خبر 310752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha