یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشور سنگاپور رسما به عنوان کشور باهوشترین دانش‌آموزان جهان معرفی شده‌است،‌ کشوری که در کلاس‌های درس آن تمامی دانش‌آموزان ممتازند.

سنگاپور

براساس گزارش CNN، موفقيت آكادميك سنگاپور باعث شده تا اقتصاد اين كشور به اقتصادي رو به رشد تبديل شود و نظام آموزش و پرورش اين كشور مي‌تواند براي ديگر كشورهاي جهان درسي بزرگ به حساب آيد.

به گفته مارك تاكر رئيس مركز ملي آموزش و اقتصاد آمريكا سنگاپور نمونه‌اي حيرت‌آور است. اين كشور پيش از جنگ جهاني دوم يكي از اصلي‌ترين پايگاه‌هاي انگلستان به شمار مي‌رفت و پس از اينكه انگلستان پايگاه خود در اين كشور را بست،‌سنگاپور در وضعيت بسيار بدي گرفتار شد. اما امروز اين كشور يكي از برترين اقتصاد‌هاي جهان است كه بخش بزرگي از اين موفقيت مديون آموزش و تحصيلات است.

به گفته تاكر اگر روند گذار سنگاپور از فقر به ثروت و از نابودي به موفقيت براساس تحصيلات در اين كشور پايه‌گذاري شده‌است، راز سيستم آموزشي موفق آن كيفيت بالاي معلمان در اين كشور است. سنگاپور معلمان خود را از ميان بهترين دانش‌آموزانش در مقطع راهنمايي دستچين مي‌كند.

  • استفاده خلاقانه از دانش

سنگاپور در دوران پيش از جنگ از بازاري كم‌ارزش و كم مهارت برخوردار بود و براي سيستم آموزشي اين كشور سواد‌آموزي در سطحي كلي و پايه كفايت مي‌كرد. اما در اوايل دهه 1970 اقتصاد سنگاپور نيازمند تغيير شد و به سرعت جذب فناوري‌هاي نوين و مشاغل اداري جذب شد و نياز به پشتيباني سيستم آموزشي از اين روند احساس شد. به زودي آموزش تمامي كودكان در سطح جهاني هدف اصلي سيستم آموزشي اين كشور قرار گرفت و اين به معني حركت از آموزش ريشه‌اي به سوي آموزش خلاقانه بود.

سنگاپوري‌ها دريافتند اقتصاد جهان ديگر براي افرادي كه زياد ميدانند ارزشي قايل نمي‌شود، زيرا گوگل همه‌چيز را مي‌داند. اقتصاد جهاني به دنبال افرادي بود كه مي‌توانستند از دانسته‌هاي خود به خوبي استفاده كنند. از اين رو تاكيد بر استفاده خلاقانه از دانش در سنگاپور و ديگر كشورهاي آسيايي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

اهميت آموزش در سنين بسيار كم به كودكان القا مي‌شود، حتي پيش از اينكه كودكان وارد دبستان شوند. دبستان نيز يكي از كليدي‌ترين مقاطع تحصيلي در اين كشور به شمار مي‌رود زيرا سال‌هاي تحصيلات ابتدايي اصلي‌ترين سال‌ها در شكل‌دادن به پايه دانش و آگاهي كودكان به شمار مي‌رود. از اين روست كه در بسياري از كشورهاي آسيايي از جمله سنگاپور، خانواده‌ها تحصيل كودكان خود را در اولويت اصلي زندگي قرار مي‌دهند و آخرين منابع مالي خود را نيز صرف تحصيل فرزندانشان مي‌كنند.

کد خبر 310099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha