یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پنجمین شب آواز ایرانی ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۵ مهر در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود و بهرام باجلان در این برنامه به اجرای آواز خواهد پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شب آواز بهرام باجلان از نسل آوازخواناني است كه دهه شصت و در عين جواني، موسيقي ايراني را زنده نگاه داشتند. علاقه‌مندان موسيقي ملي هنوز آواز افشاري اين خواننده به همراه تار استاد زنده‌ياد جليل شهناز در آلبوم چشمه‌ساران را كه در آن دهه گوش‌ها را مي‌نواخت از ياد نبرده‌اند. 

شب آواز ايراني برنامه‌اي است تخصصي و تحليلي كه ديگر بخش‌هاي مختلف آن به اجراي آواز خوانندگان پيش‌كسوت و جوانان مستعد اختصاص دارد. اين نشست ماهانه كه آخرين شنبه هر ماه برگزار مي‌شود، كاري مشترك از مركز موسيقي در كنار مركز محافل و جشنواره‌هاي حوزه هنري است كه در ماه‌هاي اخير با استقبال علاقه‌مندان به هنر موسيقي و آواز ايراني روبرو شده است.

بهرام باجلان متولد 20 آذر 1338 در تهران است. وي موسيقي را نزد پدر و دايي خود با شاهنامه خواني آغاز كرد. او از محضر استادان بزرگي چون زنده ياد اصغر بهاري، استاد نصراللله ناصح‌پور، استاد عبدالوهاب شهيدي و زنده ياد حسين عمومي بهره برد. او علاوه بر آواز با ساز «سه تار» نيز آشنايي دارد. باجلان پس از انتشار آلبوم‌هايي مانند چشمه‌ساران و سرو ماه، در سال 1378 به سوئد رفت و در دانشگاه استهكلم علاوه بر تدريس سه تار در اين دانشگاه، نيز مشغول تحصيل موسيقي و صدا سازي شد. وي تاكنون كنسرت‌هايي در كشورهاي آلمان، سوئد و آمريكا برگزار كرده است.

کد خبر 310047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha