چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در آستانه برگزاری دومین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کارگاه آموزشی فناوری‌های نوین مستند نگاری آثار تاریخی با تأکید بر فضاهای دست‌کند زیر زمینی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

Conference

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در این کارگاه که با تلاش پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی تاریخی و توسط پرفسور گریمالدی از کشور ایتالیا برگزار شد تازه‌ترین تکنولوژی‌های برداشت میدانی در اختیار محققان قرار داده شد.

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده کلاسهای نظری این کارگاه در تهران و برداشت‌های میدانی با همکاری سازمان‌های مختلف کاشان و نوش‌آباد در نوش‌آباد برگزار شد.

شرکت‌کنندگان دراین کارگاه آموزشی که با حضور مدیران پایگاه‌های مجموعه دست‌کند از جمله نوش‌آباد، میمند، کندوان، سامن و ارزانفود برگزار شد گواهینامه دریافت کردند.

بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است پرفسور گریمالدی بخشی از تجربیات خود را درباره مستند‌نگاری سایت‌های دست‌کند از جمله نوش‌آباد در یکی از نشست‌های دومین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند ارایه دهد.

گفتنی است‌، دومین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در روزهای 15 و 16 مهرماه در سالن اجتماعات موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 309726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha