همشهری آنلاین: دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌های مختلفی درموزه‌ها از جمله رمز گشایی از راز پنج گنج را برای هفته ملی کودک (۱۵ تا ۲۱ مهرماه) طراحی کرده است.

Museum

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش‌زاده مدیر دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این خبر هدف از اجرای این برنامه‌ها را آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان این مرز و بوم با زوایای گوناگون میراث فرهنگی ملموس و غیرملموس دانست.

او گفت: از عمده‌ترین طرحهای آموزشی این هفته می‌توان به طرح راز پنج گنج اشاره کرد که در این طرح کودکان از طریق بازی و شنیدن پنج روایت با اشیا موزه‌ای آشنا می‌شوند. راز اشیای موزه‌ای توسط قصه‌گوها و راویان رمز‌گشایی می‌شود.

وی افزود: موزه‌های علوم و فن آوری 15 مهر، صلح 18 مهر، فرش 19 مهر، آبگینه و سفالینه 20 مهر و رضا عباسی 21 مهرماه در این طرح با پژوهشگاه همراه هستند و قصه‌ها مبتنی بر موضوعات و اشیا هر موزه انتخاب شده‌اند.

به گفته کفاش‌زاده ایستگاه شاهنامه‌خوانی چهارزبانه در ساعت 12 روز 17 مهر درمحوطه مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران، کودکان را با جذابیت‌های میراث مکتوب و شفاهی کشور آشنا می‌کند.

آلبوم زیر گنبد کبود، اثر سودابه سالم محقق و مدرس موسیقی کودکان از دیگر برنامه‌های این هفته است که ساعت 11 روز جمعه 17 مهرماه درسالن سینمای مجموعه فرهنگی نیاوران رونمایی می‌شود.

سودابه سالم دراین اثر به روایت موسیقیایی قصه‌های کهن ایرانی به همراه کودکان پرداخته و اثری ماندگار خلق کرده است.
مدیر دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همچنین گفت: جشن رونمایی کتاب تکه و تکه‌چی اثر پوپک عظیم پور تبریزی به همراه نمایشگاه جذابی از تکم‌های موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اجرای زنده تکم‌گردانی ساعت 9/30 روز شنبه 18 مهرماه درسالن سینما مجموعه فرهنگی نیاوران با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

او در گفت و گو باخبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همچنین گفت: درهمین روز سند ثبت ملی فن ساخت دو عروسک بومی دهتولوک از قشم و بازبازک از استان خوزستان رونمایی می‌شود.

به گفته کفاش‌زاده نمایشگاه نقاشی‌های کودکان با موضوع صلح و دوستی از سازمان جوانان هلال احمر، عکس‌های کودکان، لذت باستان شناسی، بازی‌های محیط زیستی، کارگاههای ساخت عروسک‌های بومی، نمایشگاه بهترین کتاب‌های کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

کد خبر 309479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha