همشهری آنلاین: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس بار دیگر هشدار داد که اگر بروکسل درباره اصلاحات غیرقابل بازگشت تضمین ندهد، شهروندان انگلیسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای خواهند داد و این یک بلوف نیست.

 هشدار لندن به بروکسل؛ درباره خروج از اتحادیه اروپا بلوف نمی زنیم

به گزارش ايرنا، وزیر خارجه انگلیس در گفت و گو با روزنامه «تلگراف» چاپ لندن، درباره چشم انداز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سخن گفت و با لحنی هشدار آمیز اظهار داشت که دولت متبوعش درباره خروج از اتحادیه اروپا بلوف نمی زند.

وی آشکارا به همتایانش از سراسر اروپا هشدار داد که رای دهندگان انگلیسی در صورتی که بروکسل (مقر اصلی اتحادیه اروپا) تضمینی قوی درباره بازگشت ناپذیری هر گونه بسته اصلاحاتی ارائه ندهد، به خروج از اتحادیه اروپا رای خواهند داد.

هاموند با اشاره به افزایش حمایت شهروندان انگلیسی از خروج از اتحادیه اروپا گفت: به همین دلیل است که بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا درباره اصلاحات باید قوی، با ثبات و غیرقابل بازگشت باشد. زیرا اگر تلاش کنیم بسته ای را به مردم انگلیس پیشنهاد دهیم که شامل چنین مواردی نباشد، با مخالفت آنها مواجه خواهیم شد.

وزیر خارجه انگلیس گفت: انتظار داریم بین انتخابات لهستان در پایان ماه اکتبر (آبان) و شورای اروپا در دسامبر (آذر) اقدامات مهمی در زمینه مذاکره بین ما و شرکایمان انجام شود.

وی هشدار داد اگر انگلیس تعهدات لازم را از اتحادیه اروپا دریافت نکند، رای دهندگان انگلیسی به نفع خروج از این اتحادیه رای خواهند داد.

هاموند تصدیق کرد هر چند انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا نیز می تواند به حیات خود ادامه دهد اما از لحاظ اقتصادی آسیب خواهد دید.

نتایج نظرسنجی موسسه بین المللی افکارسنجی«یوگاو/YouGov» نشان می دهد که 40 درصد از مردم انگلیس از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا حمایت می کنند.
بر اساس این نتایج، 38 درصد از مردم انگلیس مخالف خروج این کشور از این اتحادیه هستند.

نتایج نظرسنجی ها همچنین گویای آن است که شمار حامیان خروج انگلیس از این اتحادیه از نوامبر سال 2014 (آبان و آذر 93) تاکنون به بالاترین سطح رسیده است.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس وعده داده است تا پایان سال 2017 همه پرسی موسوم به خروج از اتحادیه اروپا را برگزار کند. وی قصد دارد قبل از برگزاری این همه پرسی، شرایط ادامه عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را از جمله درباره افزایش حق تصمیم گیری در تدوین سیاست های ملی در خصوص مهاجرت تغییر دهد.

اندیشکده «اوپن یوروپ» مستقر در لندن روز جمعه گزارش داد از هر پنچ قانونگذار حزب محافظه کار انگلیس به ریاست کامرون، یک نفر احتمالا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای خواهد داد.

کد خبر 309267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha