شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قلب اندامی ماهیچه‌ای است که مسئول پمپاژ خون به شریان‌ها ب‍ه‌ وسیله حرکات ضربان‌دار متناوب برای ارسال خون به همه نواحی بدن است. تغذیه سالم برای بهبود عملکرد این عضو مهم و حیاتی تلقی می‌شود.

چه بخوریم تا قلب سالمی داشته باشیم

  متخصصان تغذیه برای سلامتی قلب و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی پنج غذای مفید را معرفی کرده‌اند:

  • - سالمون: این ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است و برای قلب غذای مفیدی محسوب می‌شود. دو بار خوردن این ماهی روغنی در هفته از بهترین راه‌ها برای سلامت قلب است.
  •  ذغال اخته: این ماده سرشار از فیبر و ویتامین C است که قلب را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند. برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی  زغال اخته را برای صبحانه یا همراه یک وعده غذای سبوس‌دار و با سایر میوه‌جات مصرف کنیم.
  • گردو: برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مصرف هفتگی حداقل پنج اونس گردو توصیه می‌شود. این ماده دارای چربی‌های اشباع شده مونو است که کلسترول "LDL" را کاهش و کلسترول "HDL" را افزایش می‌دهد.
  • - بلغور جو دو سر: این خوراکی غنی از نوعی فیبر است که کلسترول "LDL" را از بین می‌برد و منبع خوبی برای انرژی محسوب می‌شود. برای اینکه میزان کلسترول را در تعادل نگه دارید، یک و نیم فنجان بلغور جو دو سر پخته را که سرشار از بتاگلوکان است، مصرف کنید.
کد خبر 309172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha