همشهری آنلاین: "دیلما روسف" رییس جمهوری برزیل روز یکشنبه متعهد به کاهش ۳۷ درصدی انتشار گازهای آلاینده موسوم به "گلخانه‌ای" در این کشور تا سال ۲۰۲۵ شد.

برزیل متعهد به کاهش ۳۷ درصدی گازهای آلاینده شد

به گزارش ايرنا، برزیل نخستین کشور مهم در حال توسعه است که چنین تعهدی در خصوص کاهش گازهای آلاینده می‌دهد.

برزیل به عنوان هفتمین منتشرکننده بزرگ گازهای گلخانه‌ای در جهان، اعلام کرد که از طریق مبارزه با جنگل‌زدایی و تقویت سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی این کشور، میزان انتشار این گازها را تا سال 2025 نسبت به سطح انتشار سال 2005 به میزان 37 درصد کاهش می‌دهد.

این کشور همچنین اعلام کرد که قصد دارد میزان انتشار این گازها را تا سال 2030 به میزان 43 درصد کاهش دهد.

دیلما روسف رییس جمهوری برزیل با اعلام این مطلب در یک کنفرانس مربوط به توسعه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک افزود: هدف ما در این زمینه اگر بلندپروازانه تر از هدف‌های اعلام شده کشورهای توسعه یافته نباشد، کم‌تر از آنها هم نیست.

در مذاکرات مربوط به یک موافقتنامه جدید در خصوص تغییرات آب و هوایی که قرار است در ماه دسامبر در پاریس تصویب شود، انتظار می‌رود که بار اصلی کاهش انتشار دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه‌ای بر دوش کشورهای توسعه یافته قرار گیرد. آمریکا متعهد شده که بین سال‌های 2005 تا 2025 انتشار این گازها را به میزان 28- 26 درصد کاهش دهد.

کشورهای مهم در حال توسعه‌ای مانند چین و آفریقای جنوبی متعهد به مهار انتشار این گازها شده اما رقم دقیقی را به عنوان تعهد نپذیرفته‌اند.

کد خبر 308725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha