دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

جواد نصرتی: مصدومیت جدی لیونل مسی شیرینی برد بارسلونا برابر لاس‌پالماس را به کام هواداران تلخ کرد و حالا آنها باید ۲‌ماه را بدون ستاره آرژانتینی تیمشان سر کنند.

فوتبال-مسی

مسي در دقيقه3 بازي خانگي با لاس‌پالماس مصدوم شد و به‌خاطر پارگي رباط زانويش از زمين بيرون رفت. بعد از بازي مسئولان باشگاه بارسلونا اعلام كردند كه مصدوميت مسي، او را 2‌ماه از تيم دور نگه خواهد داشت. بعد از شكست 4 بر يك برابر سلتاويگو در انتهاي هفته گذشته كه صدرنشيني را از آنها گرفت، اين دومين خبر بد براي هواداران بارسلوناست. اين خبر دومي البته در 2‌ماه بعد حتي مي‌تواند پيامدهاي بيشتري براي آبي‌اناري‌ها داشته باشد. لوئيس انريكه، سرمربي بارسلونا بعد از بازي درباره مصدوميت بهترين بازيكن تيمش گفت:‌ «هر وقت كه يكي از بازيكنانم مصدوم مي‌شود خيلي ناراحت مي‌شوم اما وقتي كه مصدوميت براي مسي باشد، همه‌‌چيز خيلي تلخ‌تر است. با اين حال ما سبك بازي‌مان را بدون او تغيير نخواهيم داد هرچند بازي‌هاي زيادي بوده‌اند كه مسي تفاوت را براي ما ايجاد كرده است. بنابراين براي پر كردن جاي خالي او بايد تيم را در ديگر بخش‌ها تقويت كنيم. بايد بتوانيم بدون او هم رو به جلو حركت كنيم.»

بارسلونا بدون مسي در بازي با لاس‌پالماس توانست با گل‌هاي لوئيز سوارز 2 بر يك برنده شود. با اين حال 2‌ماه بدون مسي دوره سختي براي آبي‌اناري‌ها خواهد بود. آنها فصل گذشته وقتي كه يك مسي آماده و سرحال را در اختيار داشتند، توانستند به قهرماني سه‌گانه برسند اما يك فصل قبل از آن‌كه مسي با مصدوميت‌هاي مزمني درگير بود و از فرم هميشگي‌اش دور بود، بارسلونا نه در ليگ و نه در ليگ قهرمانان اروپا به جايي نرسيد. علاوه بر اين، اين مصدوميت مي‌تواند در رقابت نزديك و ازلي او با كريستيانو رونالدو هم تأثيرگذار باشد. همچون سال‌هاي اخير، از همان زمستان گذشته رقابت براي كسب توپ طلاي فيفا به‌صورت اتوماتيك بين مسي و رونالدو است و 2‌ماه غيبت و دوري او در آستانه راي‌گيري براي انتخاب بهترين بازيكن سال، مي‌تواند توپ طلا را دوباره به ستاره پرتغالي رئال برساند، البته اگر كريستيانو رونالدو عملكرد نااميدكننده خود در تساوي با مالاگا را دوباره تكرار نكند. در شب مصدوميت مسي، رئال مادريد در خانه فرصت‌هاي زيادي را از دست داد و با تساوي با مالاگا، صدر جدول را از دست داد.

رونالدو در اين بازي موقعيت‌هاي خوبي براي گلزني داشت اما در دومين بازي متوالي نتوانست براي تيمش گلزني كند. اين تساوي آنها را با 14امتياز يك پله پايين‌تر از بارسلونا قرار داد كه يك امتياز بيشتر دارد. با اين حال بارسلونا هم صدرنشين جدول نيست و اين ويارئال است كه با 16امتياز، بالاتر از مدعيان هميشگي قهرماني در لاليگا قرار دارد. ويارئال در همين شب در يك بازي بزرگ خانگي آتلتيكو مادريد را شكست داد. تك گل زيردريايي‌هاي زرد را لئو باپتيستائو در دقيقه 14 به‌ثمر رساند.

  • حمايت مارسلو از كريستيانو رونالدو

بعد از تساوي با مالاگا، مارسلو كاپيتان دوم رئال مادريد از رونالدو هم‌تيمي‌اش كه در 2بازي اخير گل نزده است حمايت كرد. رونالدو در 5بازي از 6بازي اول تيمش در ليگ گل نزده است و به همين‌خاطر تحت فشار است. مارسلو در اين‌باره گفته است: «گل نزدن او اصلا مهم نيست. ما اصلا نگران نيستيم. رونالدو هميشه گل مي‌زند اما اين بار (در بازي با مالاگا) اينطور نبود. البته او تنها نبود و ما هم موقعيت‌هاي زيادي داشتيم كه از دست داديم. دروازه‌بان آنها هم خيلي خوب كار كرد و موقعيت‌هاي زيادي را گرفت. ما هر 3 امتياز اين بازي را مي‌خواستيم و تلاش زيادي كرديم و همه راه‌هاي ممكن را امتحان كرديم اما توپ وارد دروازه نمي‌شد.» رئال مادريد در اين بازي 31 اقدام به گلزني داشت كه هيچ‌كدام از آنها گل نشد.

کد خبر 308691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha