همشهری انلاین: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیستم مدیریت پسماند بیمارستان‌ها در سراسر کشور کاملا علمی و ایمن می‌شود و اقدامات اولیه این کار در تهران آغاز شده است.

پسماندهای بیمارستانی علمی و ایمن مدیریت می‌شوند

به گزارش ايرنا، سعید متصدی روز شنبه گفت: در مورد مدیریت پسماندهای بیمارستانی تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امضا شده که تاکنون نیز دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف این تفاهم‌نامه ساماندهی پسماندهای بیمارستانی است که بر این اساس قرار است تمام این پسماندها در سراسر کشور به صورت کاملا علمی و ایمن مدیریت شوند که در این زمینه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری شهرداری اقدامات اولیه برای داشتن سیستم جمع‌آوری، حمل و دفع پسماندها را در تهران آغاز کرده است.

متصدی تاکید کرد: مهم‌ترین بخش بیمارستان در زمینه بهداشت و رعایت استانداردهای محیطی زیستی مدیریت پسماندها است از این رو همکاری خوبی میان سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و شهرداری وجود دارد که امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی گفت: به طور کلی سیاست سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با بخش‌ها و واحدهای آلاینده مشخص است، بر این اساس هیچ واحدی اجازه ندارد بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی فاضلاب، پسماند یا آلودگی هوا ناشی از فعالیت خود را به داخل محیط تخلیه کند، همه باید تابع استانداردهای محیط زیست باشند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بیمارستان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند یعنی بیمارستان‌ها هم باید به عنوان واحدی که ممکن است آلودگی تولید کنند، مدیریت شوند و تصفیه‌خانه فاضلاب، سیستم‌های جمع‌آوری، حمل و دفع مناسب پسماند داشته باشند و در مورد پسماندهای عفونی نیز باید سیستم بی‌خطرسازی مناسبی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در این رابطه ادارات کل استانی کنترل‌های دوره‌ای و نظارت‌های مداوم را انجام می‌دهند تا این واحدها نیز مانند واحدهای صنعتی فعالیتشان مطابق با استانداردهای زیست محیطی باشد.

متصدی گفت: سیاست سازمان محیط زیست در ارتباط با سایر منابع آلاینده هم بیشتر بر بحث تعامل است، تعاملی که خسارات زیست محیطی نداشته باشد و تولیدکنندگان در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه بتوانند خودشان را به استانداردهای زیست محیطی برسانند.

وی تاکید کرد: ادارات کل استانی، بیمارستان‌ها را نیز مشابه سایر واحدهای صنعتی به عنوان واحدی که ممکن است امکان تولید آلودگی داشته باشد، کنترل می کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: اگر فعالیت واحدی یا حتی بیمارستانی با معیارها و استانداردهای محیط زیست سازگار نباشد قطعا بر اساس موارد قانونی با آن برخورد می‌شود.

کد خبر 308466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha