همشهری آنلاین: ماتیاس مولر، رئیس خودروسازی پورشه جانشین مارتین وینترکورن، رئیس مستعفی هیئت مدیره فولکس واگن شد. این کنسرن آلمانی اعلام کرد که سه تن دیگر از اعضای هیئت مدیره اخراج خواهند شد.

رئیس پورشه مدیریت شرکت فولکس واگن را بر عهده گرفت

به گزارش دويچه وله، ماتیاس مولر، رئیس کارخانه پورشه روز پنج‌شنبه 2 مهر ماه (۲۴ سپتامبر) سرپرستی هیئت مدیره کنسرن فولکس واگن را بر عهده گرفت.

وظیفه اصلی مولر ۶۲ ساله در ماه‌های آینده شفاف‌سازی در زمینه تقلب شرکت آلمانی در نرم‌افزارهای سنجش میزان آلاینده‌های خروجی از اگزوز خودروهای دیزلی خواهد بود.

این کنسرن بزرگ خودروسازی مالک برندهایی از جمله پورشه، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی و آئودی‌ است.

هیئت نظارت این کنسرن عظیم امیدوار است که فولکس واگن با تغییر ساختار مدیریتی بخشی از اعتبار از دست‌رفته‌ی خود را بازیابد.

بزرگ‌ترین کنسرن خودروسازی اروپا روز یکشنبه (۲۰ سپتامبر) تایید کرد که برای کمتر نشان دادن میزان آلاینده‌های خروجی از اگزوز، در چند مدل خودروی دیزلی تقلب کرده است.

فولکس‌واگن احتمال می‌دهد که نرم‌افزاری که برای این منظور به‌کار رفته، دست‌کم در ۱۱ میلیون خودرو نصب شده باشد.

  • اخراج اعضای هیئت مدیره

پس از استعفای مارتین وینترکورن شایعاتی مبنی بر اخراج برخی دیگر از اعضای هیئت مدیره پخش شد.

روز پنجشنبه هفته‌نامه اشپیگل به این شایعات پایان داد. به گزارش این مجله آلمانی اولریش هاکن‌برگ، ولفگانگ هاتس و یاکوب نویسر، سه تن از اعضای بلندپایه هیئت مدیره فولکس واگن اخراج می‌شوند.

هاکن‌برگ بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ رئیس بخش توسعه فولکس واگن بود و تا روز پنجشنبه یکی از اعضای بلندپایه‌ی هیئت مدیره این شرکت به‌شمار می‌رفت. او قرار بود که به‌زودی ریاست کارخانه آئودی، وابسته به کنسرن فولکس‌واگن را به‌عهده گیرد.

به گفته هیئت نظارت فولکس واگن، این افراد هم باید مسئولیت تقلب در خودروهای دیزلی را بپذیرند و از پست خود کناره‌گیری کنند.

اعضای هیئت نظارت فولکس واگن می‌گویند: باورکردنی نیست که هیئت مدیره این کنسرن در روز ۳ سپتامبر تقلب یادشده را رسما به اطلاع مقامات آمریکایی رسانده اما از آگاه کردن هیئت نظارت و افکار عمومی در این زمینه چند هفته خودداری کرده است.

کد خبر 308394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha