مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مارتین وینترکورن (Martin Winterkorn) مدیر اجرایی شرکت فولکس واگن در پی تقلب در ‌آ‍زمایشات ضد ‌آلایندگی خودروهای دیزلی گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان، با پذیرفتن مسئولیت این رسوایی از سمت خود استعفا کرد.

Martin Winterkorn

به گزارش خبرگزاری رویترز از فرانکفورت، وینترکورن 68 ساله که از سال 2007 در صدر گروه خودروسازی فولکس واگن قرار داشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد: فولکس واگن و کارکنان آن نیازمند شروعی جدید هستند. من با استعفای خود زمینه را برای این کار آماده می‌کنم.

وی افزود:«حوادث روزهای اخیر مرا بسیار شوکه کرد. من از این موضوع شگفت زده هستم آیا چنین انحرافی در این مقیاس در گروه خودروسازی فولکس واگن ممکن است.»

کمیته اجرایی شورای نظارت فولکس واگن روز چهارشنبه برای شنیدن توضیحات وینترکورن در مورد ماجرای تقلب تشکیل شد و اعلام کرد در نشست روز جمعه خود گزینه های پیشنهادی برای مدیریت اجرایی گروه خودروسازی فولکس واگن را بررسی می کند. چنین رسوایی در تاریخ این شرکت خودروساز آلمانی بی سابقه است.

تقلب شرکت خودرو سازی فولکس واگن در آزمون کنترل آلایندگی خودرو در آمریکا افشا شد. شرکت فولکس واگن بر روی خودروهای دیزل خود نرم افزاری نصب کرده است تا در زمان آزمایش میزان آلایندگی را کاهش دهد.

انتظار می‌رود طی روزهای آینده نیز عواقب دیگری در انتظار کارکنان این گروه خودرو سازی باشد.

این گروه خودروسازی همچنین تصمیم گرفت از شش و نیم میلیارد یورو اندوخته سه ماهه سوم برای مقابله با بحران ناشی از این تقلب چشم پوشی کند.این شرکت همچنین در آمریکا با جریمه احتمالی 18 میلیارد دلاری مواجه خواهد بود. کشورهای دیگری از جمله فرانسه، کره جنوبی، سوئیس و ایتالیا نیز تحقیقات در مورد این تقلب را خواستار شده‌اند.

کد خبر 308292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha