همشهری‌آنلاین: سومین نمایشگاه "هنر برای صلح " شامگاه دوشنبه ۳۰ شهریور ماه همزمان با روز صلح با اعطای نشان صلح به مقام عالی ریاست جمهوری ایران و رونمایی از تابلوی"هاشورهایی برای صلح" به کار خود پایان داد.

bozorgmehr

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران علاوه بر رئیس جمهور، جلال ستاری به پاس تلاش فراوان در راه اعتلای فرهنگ، علیرضا مشایخی به پاس تلاش فراوان در راه اعتلای هنر موسیقی، سعیده قدس به پاس تلاش فراوان در راه فعالیت‌های خیرخواهانه و توجه به کودکان نیز نشان‌های ویژه صلح این نمایشگاه را دریافت کردند.

در این مراسم که با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، محمدعلی زم معاونت فرهنگی دبیرخانه مناطق آزاد و ریاست افتخاری شورای سیاستگذاری جشنواره هنر برای صلح، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، محمد درویش مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ، علیرضا مشایخی موسیقیدان و آهنگساز برگزار شد، سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران ضمن خوشآمدگویی به هنرمندان و هنردوستان اظهار داشت:یکی از ماموریت‌های این مجموعه در حوزه آفرینش‌های هنری است که در دوره جدید فعالیت‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم سر لوحه کارما قرار گرفته است.

خوشحالیم که در طول دو سال گذشته چندین نمایشگاه با موضوع صلح و با همکاری سازمان ملل،تشکل‌های مردمی و ... در این مجموعه برگزار شده است.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که امیدوارم این فعالیت‌ها مورد توجه هنرمندان قرار بگیرد گفت:از همه هنرمندانی که با ارسال آثارشان به این نمایشگاه هویت بخشیدند و همچنین حمایت‌های معاونت محترم هنری که همیشه پشتوانه بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران بوده و کسانی که این مجموعه را برای برگزاری سومین جشنواره هنر برای صلح انتخاب کرده‌اند کمال تشکر و سپاس را دارم.امیدوارم همانطور که آقای رییس‌جمهور در اولین حضورشان در سازمان ملل متحد به موضوع مهم جهان عاری از خشونت اشاره داشتند و این موضوع مورد عنایت همگان قرار گرفت در دوران پساتحریم هم بتوانیم هویت ایرانی و اسلامی را که همان مهرورزی و صلح است به همگان نشان دهیم.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان دومین سخنران این مراسم از دیده‌شدن این نمایشگاه توسط هنرمندان ابراز خوشحالی کرد و افزود:انسان‌های علاقمند به هنر و صلح در این روزها وقت می‌گذارند و به دیدن آثار این نمایشگاه می‌پردازند که قابل تقدیر است. برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست بسیار سخت است چرا که موضوع برگزاری صلح است و هر قدمش باید بر پایه آن نگاه اصلی و بر اساس معیارهای مشخصی باشد .
وی ادامه داد:این روزها از صلح صحبت‌کردن کار راحتی است اما فکرکردن و اندیشیدن به آن اتفاقی است که بشر به آن نیازمند است.در همه جای دنیا شاهد رویدادهای عجیبی هستیم. در کانون همه این تناقضات چیزی به نام صلح و دوستی و آن نگاه مهربانانه قرار می‌گیرد که گم شده است و امروزه بشر به دنبال آن است. در واقع هنر در دنیای خودش بخشی از آرزوی انسان را برآورده می‌کند.

مرادخانی در پایان با اشاره به برگزاری چندین نمایشگاه همچون "رهایی غزه" ،"هنر برای صلح " و ... در فرهنگسرای نیاوران خاطرنشان کرد:یکی از بخش‌های موفق در فعالیت‌های فرهنگسرای نیاوران برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوع صلح بوده است. برنامه‌های زیادی را برای پرداختن به این موضوع مهم خواهیم داشت .هنر آرمان‌هایی را برای جامعه خودش بوجود می‌آورد و دیدگاه‌ها را به سمت آن معطوف می‌کند . اگر از این منظر نگاه کنیم یک هنرمند متعهد می‌تواند جامعه را از بسیاری از نگرانی ‌ها خارج کند و اضطراب‌ها را کاهش دهد و نگاه مهربان و دیدگاهی امروزی برای آینده شکل دهد. رسالتی که دوستان ما برای برگزاری این نمایشگاه داشتند از این منظر مقدس و مورد احترام است.

در پایان این مراسم و بعد از ارائه گزارش جشنواره توسط فریدون فربد دبیر جشنواره هنر برای صلح، با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد و حجت الاسلام والمسلمین زم، نشان عالی هنر برای صلح به منتخبان این دوره از جشنواره اهدا شد.

جلال ستاری به پاس تلاش فراوان در راه اعتلای فرهنگ، علیرضا مشایخی به پاس تلاش فراوان در راه اعتلای هنر موسیقی، سعیده قدس به پاس تلاش فراوان در راه فعالیت‌های خیرخواهانه و توجه به کودکان و دکتر حسن روحانی رییس جمهوری محترم دولت تدبیر و امید به پاس تلاش در راه گسترش فرهنگ گفتگو، مدارا و صلح صاحب این نشان شدند و نشان ویژه مقام محترم ریاست جمهوری طی مراسمی به ایشان اهدا خواهد شد.

علیرضا مشایخی آهنگساز و موزیسین در گفتگویی با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران پیرامون این برنامه گفت:از این که این نشان به من اهدا شده بسیار متعجبم. شصت سال است در این سرزمین در حال مبارزه هستم برای اینکه از شر اثبات بدیهیات در مورد موسیقی راحت شویم و هنوز به موفقیت نرسیده‌ام. خوشحالم که امروز این جشنواره در نیاوران سومین دوره خودش را به اتمام رساند و فرهیختگان جامعه از ته دل با هم صحبت می‌کنند. ما از آسایش و صلح دوریم و امیدوارم راه برای استقرار صلح هموارتر شود. برگزاری این نمایشگاه‌ها بسیار ضروری است چرا که ایجاد فرهنگ پایه اولیه صلح است.

شایان ذکر است با حضور بزرگمهر حسین پور در این مراسم تابلوی " هنر برای صلح" تکمیل و رونمایی شد. این تابلو با مشارکت بازدیدکنندگان در طول مدت برگزاری نمایشگاه و با نظارت بزرگمهر حسین پور طراح و کاریکاتوریست به اتمام رسید.

گفتنی است سومین دوره جشنواره هنر برای صلح با حمایت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با ارایه بیش از 140 اثر در رشته‌های عکاسی، نقاشی، مجسمه و گرافیک در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران دوشنبه 30 شهریور ماه به کار خود پایان داد.

کد خبر 308205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha